DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Endemik ve İstilacı İçsu Balıkları | ST 561 | 1 | 2 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Meltem MANAŞIRLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İstilacı ve endemik tür nedir, nasıl belirlenir bunların biyoekolojik özellikleri ve bulundukları ortamda önemleri ile ekosisteme verdikleri fayda zarar dengesi |
Dersin İçeriği | Endemik ve istilacı içsu balıklarını tanımlamak ve biyoekolojik özelliklerini hakkında bilgiler ile bu türlerin ekosistemdeki yeri ve önemi |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Endemik tür nedir |
2) Endemik türleri tanımlama katagorilerini |
3) İstilacı tür nedir |
4) İstilacı türleri tanımlam |
5) Endemik türlerin önemi |
6) İstilacı türlerin önemi |
7) Endemik türleri koruma yollarını |
8) İstilacı türlerin zararlarını öğrenir |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | |||||
2 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
X | |||||
3 | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
X | |||||
4 | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
X | |||||
5 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
X | |||||
6 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
X | |||||
7 | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
X | |||||
8 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
X | |||||
9 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
X | |||||
10 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
X | |||||
11 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
X | |||||
12 | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X | |||||
13 | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X | |||||
14 | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
X | |||||
15 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
X | |||||
16 | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Endemik tür nedir | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
2 | Türkiye içsuların da bulunan Endemik türler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
3 | Endemik türlerin biyoekolojik özellikleri I | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
4 | Endemik türlerin biyoekolojik özellikleri II | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
5 | Van Gölü endemik tür biyoekolojk özellikleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
6 | Endemik türlerin korunma yolları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
7 | Endemik türlerin korunmasına yönelik çalışmalar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | İstilacı tür nedir | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
10 | Türkiye içsuların da bulunan İstilacı türler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
11 | İstilacı türlerin biyoekolojik özellikleri I | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
12 | İstilacı türlerin biyoekolojik özellikleri II | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
13 | Türkiye deki istilacı türler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
14 | İstilacı türlerle mücadele yolları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
15 | İstilacı türlerin zararları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |