DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Çevre Sorunlarına Bağlı Balık Ölümleri | ST 015 | 1 | 2 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Münir Ziya Lugal GÖKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çevre sorunları, özellikle suların kirlenmesi sonucunda oluşan balık ölümlerinin nedenlerinin araştırılması, tespiti ve alınacak önlemler konusunda bilgi ve beceri kazanma. |
Dersin İçeriği | Çevre sorunları ve balık ölümleri hakkında genel bilgi, olası ölüm nedenlerinin irdelenmesi, eylem planı hazırlanması, arazi ve laboratuar çalışmaları, konu ile ilgili bazı örnekler. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Çevre sorunları ile ilgili balık ölümlerini sınıflandırır ve tanımlar. |
2) Konu hakkındaki muhtemel ölüm nedenlerini açıklar. |
3) Sucul ortamlarda kirlilik ile ilgili olarak rastlanan olayları değerlendirir. |
4) Arazide ve laboratuvarda yapılacak çalışmaları örneklerle inceler. |
5) Toplu balık ölümlerini araştırmak için eylem planı hazırlar ve uygular. |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | |||||
2 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
X | |||||
3 | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
X | |||||
4 | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
X | |||||
5 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
X | |||||
6 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
X | |||||
7 | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
X | |||||
8 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
X | |||||
9 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
X | |||||
10 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
X | |||||
11 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
X | |||||
12 | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X | |||||
13 | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X | |||||
14 | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
X | |||||
15 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
X | |||||
16 | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Çevre sorunları hakkında genel bilgi. | Ders notu okunması. | Anlatım |
2 | Balık ölümleri hakkında genel bilgi. | Ders notu okunması. | Anlatım |
3 | Muhtemel ölüm nedenlerinin incelenmesi. | Ders notu okunması, ödev hazırlığı. | Anlatım Tartışma Ödev |
4 | Balık ölümlerine neden olan kirleticiler ve kaynakları. | Ders notu okunması. | Anlatım |
5 | Arazi tetkik ve tespit çalışmaları kaynak tarama inceleme değerlendirme. | Ders notu okunması, ödev hazırlığı. | Anlatım Ödev |
6 | Durum tespiti, örnek alma ve analizler. | Ders notu okunması. | Anlatım |
7 | Fiziksel, kimyasal ve biyolojik testler. | Ders notu okunması. | Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık. | Yazılı Sınav |
9 | Arazi tetkik-tespit ve laboratuvar çalışmaları | Ders notu okunması, ödev hazırlığı | Anlatım Ödev |
10 | Toplu balık ölümlerinin incelenmesi hakkında örnek çalışmalar. | Kaynak tarama, ödev hazırlığı. | Tartışma Ödev |
11 | Bilgilerin gözden geçirilmesi ve araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi. | Kaynak tarama, ödev hazırlığı. | Tartışma Ödev |
12 | Yorumlama ve teşhis. | Ders notu okunması. | Anlatım Tartışma |
13 | Toplu balık ölümlerinin incelenmesi hakkında örnek çalışmalar. | Kaynak tarama. | Tartışma |
14 | Yasal ve idari tedbirler. | Ders notu okunması, ödev hazırlığı. | Anlatım Ödev |
15 | Eylem planı hazırlanması. | Ders notu okunması. | Anlatım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık. | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |