DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Denizel Alglerden Yararlanma Olanakları | ST 014 | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Oya IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Deniz alglerinin toplanması ya da yetiştiriciliği yapılarak farklı alanlarda değerlendirilmesi ve ekonomik değer kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Yararlanılan denizel alg grupları ve türleri, morfolojileri ve üremeleri, kimyasal yapıları, toplanması ya da yetiştiriciliği, hasatları, elde edilen ürünler, bu ürünlerin değerlendirilme olanakları ve kullanım alanları, ekonomik önemleri. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Yararlanılan denizel alg grupları ve türlerini sayar, morfolojileri ve üremelerini açıklar. |
2) Alglerin kimyasal yapılarını açıklar. |
3) Makroalg kültür koşullarını tanımlar. |
4) Makroalglerden elde edilen ürünleri sayar, agar, alginik asit karragen, yakıt kaynağı olarak makroalgleri tanımlar. |
5) Rhodophyta(kırmızı algler) filumunu tanımlar, gıda ve ilaç sanayinde kullanılan türleri sayar. |
6) Phaeophyceae(kahverengi algler) filumunu tanımlar, kullanım alanlarını açıklar. |
7) Phaeophyceae besin deposu polisakkaritler, şeker,alkol, karbohidrat rezervi laminaranısayar, hücre duvarındaki selüloz, alginik asit ve uzun zincirli heteropolysakkaritleri tanımlar ve kullanım alanlarını açıklar. |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | |||||
2 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
X | |||||
3 | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
X | |||||
4 | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
X | |||||
5 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
X | |||||
6 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
X | |||||
7 | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
X | |||||
8 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
X | |||||
9 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
X | |||||
10 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
X | |||||
11 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
X | |||||
12 | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X | |||||
13 | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X | |||||
14 | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
X | |||||
15 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
X | |||||
16 | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Yararlanılan denizel alg grupları ve türleri, biyolojileri, morfolojileri, üremeleri. | Dersi tanır, ders ile ilgili kaynaklarını edinir | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Deney / Laboratuvar |
2 | Alglerin kimyasal yapıları | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Anlatım Soru-Cevap Beyin Fırtınası Deney / Laboratuvar |
3 | Makroalg kültür koşulları. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Anlatım Soru-Cevap Beyin Fırtınası Deney / Laboratuvar |
4 | Makroalglerden elde edilen ürünler, agar, alginik asit karragen, yakıt kaynağı olarak makroalgler. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Anlatım Soru-Cevap Beyin Fırtınası Deney / Laboratuvar |
5 | Rhodophyta (kırmızı algler) filumunu tanımlar, gıda ve ilaç sanayinde kullanılan türler. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Deney / Laboratuvar |
6 | Phaeophyceae (kahverengi algler) filumunu tanımlar, kullanım alanlarını açıklar. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Deney / Laboratuvar |
7 | Phaeophyceae besin deposu polisakkaritler, şeker,alkol, karbohidrat rezervi laminaran, hücre duvarındaki selüloz, alginik asit ve uzun zincirli heteropolysakkaritleri ve kullanım alanları. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
9 | Kültüre alınan Rhodophyta filumu türleri. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Deney / Laboratuvar |
10 | Kültüre alınan Phaeophyta filumu türleri. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Deney / Laboratuvar |
11 | Makroalglerin toprak gübresi olarak kullanımları. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Deney / Laboratuvar |
12 | Makroalglerin hayvan yemi olarak kullanılmaları. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Rol Oynama Beyin Fırtınası Deney / Laboratuvar |
13 | Öğrenci sunumları | Sunumları hazırlama, dinleme, değerlendirme ve tartışma | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Ödev Performans Değerlendirmesi |
14 | Öğrenci sunumları | Sunumları hazırlama, dinleme, değerlendirme ve tartışma | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Ödev Performans Değerlendirmesi |
15 | Agar üretimi | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Deney / Laboratuvar |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav Performans Değerlendirmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |