DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Türkiye Kıyıları | ST 006 | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer YELDAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye kıyılarını sosyal, ekonomik ve ekolojik açıdan tanımlamak ve kıyıları genel olarak açıklamak. |
Dersin İçeriği | Kıyı formasyonları, kıyıların sınıflaması, kıyı tipleri, Türkiye kıyı formasyonları, kıyı formasyonları ile kıyı kullanımı arasındaki ilişki, doğal ve insan kaynaklı kıyısal tehditler, Türkiye kıyı problemleri. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Kıyı tipleri |
2) Türkiye kıyılarında gözlenen doğal ve insan kaynaklı tehditler ve çözüm yolları |
3) Kıyı yönetmelikleri |
4) Türkiye de kıyılarla ilgili kurumlar |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | |||||
2 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
X | |||||
3 | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
X | |||||
4 | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
X | |||||
5 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
X | |||||
6 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
X | |||||
7 | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
X | |||||
8 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
X | |||||
9 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
X | |||||
10 | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
X | |||||
11 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
X | |||||
12 | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X | |||||
13 | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X | |||||
14 | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
X | |||||
15 | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
X | |||||
16 | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Kıyıların oluşumu | İlgili bölümün okunması | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Kıyıların sınıflandırılması | İlgili bölümün okunması | Anlatım Soru-Cevap |
3 | Kıyı tipleri | İlgili bölümün okunması | Anlatım Soru-Cevap |
4 | Türkiye deki kıyı tipleri ve oluşumları | İlgili bölümün okunması | Anlatım Soru-Cevap |
5 | Türkiye deki kıyı tipleri ile kıyı kullanımları arasındaki ilişki | İlgili bölümün okunması | Anlatım Soru-Cevap |
6 | Türkiye kıyılarında gözlenen doğal ve insan kaynaklı tehditler ve çözüm yolları | İlgili bölümün okunması | Anlatım Soru-Cevap |
7 | Türkiye kıyılarında yaşanan problemler ve çözüm yolları | İlgili bölümün okunması | |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | |
9 | Kıyı Yasası | İlgili bölümün okunması | Anlatım |
10 | Kıyı yasasının uygulanmasına dair yönetmelik | İlgili bölümün okunması | Anlatım Soru-Cevap |
11 | Türkiye de kıyılarla ilgili kurumlar | İlgili bölümün okunmas | Anlatım Soru-Cevap |
12 | Kıyı tanıma bilgisi | İlgili bölümün okunmas | Anlatım Soru-Cevap |
13 | Türkiye deki kıyıların yönetim şekli | İlgili bölümün okunmas | Anlatım Soru-Cevap |
14 | Türkiye deki kıyısal kaynaklar | İlgili bölümün okunmas | Anlatım Soru-Cevap |
15 | Kıyılar, yerleşim, nüfus ve çevresel etki | İlgili bölümün okunmas | Anlatım Soru-Cevap |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |