DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Seminer YLTBBS   101 1 0 0 6

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Emin Bülent ERENOĞLU
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencileri belirli bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek; öğrencilerin bu araştırma sonucu derledikleri bilgileri sentezleyebilmelerini, yorumlayabilmelerini, sunabilmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesidir. Literatür araştırmasıyla derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkili bir şekilde sunumunu kapsar.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır
2) Çalışmalarını yürütürken takip edeceği etik kurallarının farkındalığını kazanır
3) Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır
4) Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır
5) Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur
X
2
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır
X
3
Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur
X
4
Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur
X
5
Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
X
6
Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
X
7
Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
X
8
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme ve bağımsız çalışma yürütebilme yetkinliğine sahip olur
X
9
İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
X
10
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
X
11
Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
X
12
Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
X
13
Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
2 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
3 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
4 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
5 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
6 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
7 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sözlü Sınav
9 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
10 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
11 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
12 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
13 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
14 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
15 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Ön hazırlık yok Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans Değerlendirmesi

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar