DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Biyoremediasyon | ÇM 538 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Olcayto KESKİNKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere çevre mühendisliği araştırma ve inceleme alanındaki biyoremediasyon konularında lisans düzeyinde bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Biyodegradasyon ve biyoremediasyon, Biyoremediasyon işlemlerinde mikrobiyal topluluk dinamiği, Kirleticilerin anaerobik biyobozunması, Polisiklik aromatik hidrokarbonların biyoremediasyonu, halojenatlı organik bileşiklerin biyoremediasyonu, ksenobiyotiklerin ve rekalsitrantların biyolojik bozunması, biyolojik kirliliklerin biyolojik özellikleri. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Bioremediasyon, aksiyon, koaksiyon, reaksiyon kavramlarını öğrenmek. |
2) Ksenobiyotik ve rekalsitrant maddelerin doğasını anlamak. |
3) Ksenobiyotiklerin çevredeki bozunmasını etkileyen faktörleri öğrenmek. |
4) Bioremediasyonda etkili olan mineralizasyon, akümülasyon ve transformasyon süreçlerinin temelini öğrenmek. |
5) Organik maddelerden halojen giderme mekanizmalarını öğrenmek |
6) Bazı aromatik bileşenlerin transformasyonunu öğrenmek. |
7) Bioremediasyonda oksidasyon ve redüksiyonun önemi ve örneklerin anlaşılması. |
8) Kemolitotrofik bazı reaksiyonların anlaşılması. |
9) Kükürtlü bileşenlerin oksidasyonunu öğrenmek. |
10) Anoksik amonyak oksidasyonunun (anammoks) anlaşılması. |
11) Nitrifikasyon ve denitrifikasyon reaksiyonlarının anlaşılması. |
12) Anaerobik solunum ve fermentasyonun öğrenilmesi ve farklarının anlaşılması. |
13) metanojenez ve metanojenezde etkili faktörlerin öğrenilmesi |
14) Biyolojik parçalanma kinetiğinin öğrenilmesi |
15) Biyoremediasyon konularında yapılmış çalışmaları gözden geçirmek ve sonuçlarını tartışmak. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
X | |||||
2 | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. |
X | |||||
3 | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
X | |||||
4 | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
X | |||||
5 | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
X | |||||
6 | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
X | |||||
7 | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
X | |||||
8 | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
X | |||||
9 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
X | |||||
10 | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
X | |||||
11 | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
||||||
12 | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
X | |||||
13 | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
X | |||||
14 | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Bioremediasyon, aksiyon, koaksiyon, reaksiyon kavramlarının açıklanması | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
2 | Ksenobiyotik ve rekalsitrant maddelerin doğası | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
3 | Ksenobiyotiklerin çevredeki bozunmasını etkileyen faktörler | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
4 | Bioremediasyonda etkili olan mineralizasyon, akümülasyon ve transformasyon süreçlerinin temelleri | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
5 | Organik maddelerden halojen giderme mekanizmaları | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
6 | Bazı aromatik bileşenlerin transformasyonu | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
7 | Bioremediasyonda oksidasyon ve redüksiyonun önemi ve örnekler | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
8 | Ara Sınav | 8.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması | |
9 | Kükürtlü bileşenlerin oksidasyonu | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
10 | Anoksik amonyak oksidasyonu (anammoks) | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
11 | Nitrifikasyon ve denitrifikasyon reaksiyonları | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
12 | Anaerobik solunum ve fermentasyonun öğrenilmesi ve farkları | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
13 | Metanojenez ve metanojenezde etkili faktörler | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
14 | Biyolojik parçalanma kinetiği | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
15 | Biyoremediasyon konularında yapılmış araştırmalar. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | 16.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |