DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Çevre Biyoteknolojisinin Esasları | ÇM 535 | 1 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Olcayto KESKİNKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere çevre mühendisliği araştırma ve inceleme alanındaki Çevre Biyoteknolojisi konularında lisans düzeyinde bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Biyoteknoloji ve Çevre Biyoteknolojisini anlamak, Organik maddenin formları, Biyokinetik parametreler, Mikroorganizmaların karbon ve enerji kaynakları, Hücre içine besin maddelerinin alınması ve sindirilmesi, Metabolizmayı etkileyen faktörler, Mikrobiyal kültür yapmanın temel prensipleri, Kültürü etkileyen faktörler, Mikrobiyal büyümenin matematiği, Sürekli akışlı ve kesikli kültürlerin işleme prensipleri, Aktif çamur sistemlerinde kütle dengesi, Arıtma tesisindeki proses dizaynı, Aktif çamur sistemlerindeki problemler ve çözümleri, Ksenobiyotik ve toksik maddelerin arıtma tesisindeki kaderi, Yağların proteinlerin ve karbohidratların katabolizması, Endüstriyel atıksularda KOİ bileşenlerinin belirlenmesi ve biyolojik bozunmanın test edilmesi, Fotosentetik prosesler ve çevre mühendisliği. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Biyoteknolojiyi ve Çevre Biyoteknolojisini anlar, Organik maddenin formlarını bilir. |
2) Biyokinetik parametreleri anlatabilir, Mikroorganizmaların karbon ve enerji kaynaklarını açıklayabilir. |
3) Hücre içine besin maddelerinin alınması ve sindirilmesini anlar. |
4) Metabolizmayı etkileyen faktörleri bilir. |
5) Mikrobiyal kültür yapmanın temel prensiplerini ve kültürü etkileyen faktörleri anlatabilir. |
6) Mikrobiyal büyümenin matematiğini açıklayabilir. |
7) Sürekli akışlı ve kesikli kültürlerin işleme prensiplerini anlar. |
8) Aktif çamur sistemlerinde kütle dengesini bilir. |
9) Arıtma tesisindeki proses dizaynını anlatabilir. |
10) Aktif çamur sistemlerindeki problemler ve çözümleri açıklayabilir. |
11) Ksenobiyotik ve toksik maddelerin arıtma tesisindeki kaderini anlatabilir. |
12) Fotosentetik prosesler ve çevre mühendisliğini bilir. |
13) Yağların proteinlerin ve karbohidratların katabolizmasını anlar. |
14) Endüstriyel atıksularda KOİ bileşenlerinin belirlenmesi ve biyolojik bozunmanın test edilmesini anlatabilir. |
15) Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve Çevre Mühendisliğini yorumlayabilir. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
X | |||||
2 | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. |
X | |||||
3 | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
X | |||||
4 | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
X | |||||
5 | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
X | |||||
6 | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
X | |||||
7 | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
X | |||||
8 | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
X | |||||
9 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
X | |||||
10 | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
X | |||||
11 | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
||||||
12 | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
X | |||||
13 | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
X | |||||
14 | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Biyoteknoloji ve Çevre Biyoteknolojisi, Organik maddenin formları. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
2 | Biyokinetik parametreler, Mikroorganizmaların karbon ve enerji kaynakları. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
3 | Hücre içine besin maddelerinin alınması ve sindirilmesi. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
4 | Metabolizmayı etkileyen faktörler. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
5 | Mikrobiyal kültür yapmanın temel prensipleri ve kültürü etkileyen faktörler. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
6 | Mikrobiyal büyümenin matematiği. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
7 | Sürekli akışlı ve kesikli kültürlerin işleme prensipler. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
8 | Ara Sınav | 8.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması | |
9 | Arıtma tesisindeki proses dizaynı. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
10 | Aktif çamur sistemlerindeki problemler ve çözümleri. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
11 | Ksenobiyotik ve toksik maddelerin arıtma tesisindeki kaderi. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
12 | Fotosentetik prosesler ve çevre mühendisliği. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
13 | Yağların proteinlerin ve karbohidratların katabolizması. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
14 | Endüstriyel atıksularda KOİ bileşenlerinin belirlenmesi ve biyolojik bozunmanın test edilmesi. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
15 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve Çevre Mühendisliği | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | 16.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |