DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Su Kaynaklanın Planlanması | ÇM 516 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Binnaz Zeynep ZAİMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Katılımcılara Su Kaynaklarının Geliştirilmesi ilkeleri ve bu amaca yönelik yapılacak mühendislik yapılarının boyutlandırılması ve işletilmesi hakkında bilgi kazanımı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Su kaynaklarının geliştirilmesinin tarımsal üretimdeki yeri, akım ölçümleri, kuraklık hesapları |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Suyun önemi, dünyadaki su sorunu, dünyadaki ve Türkiye'deki su kaynakları, su kaynaklarının kullanımı |
2) Sanal su ve su ayak izi |
3) Su kaynakları problemlerine sistem yaklaşımı |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
X | |||||
2 | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. |
X | |||||
3 | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
X | |||||
4 | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
X | |||||
5 | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
X | |||||
6 | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
X | |||||
7 | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
X | |||||
8 | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
X | |||||
9 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
X | |||||
10 | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
X | |||||
11 | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
X | |||||
12 | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
X | |||||
13 | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
X | |||||
14 | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Suyun önemi, dünyada su sorunu, Dünyada ve Türkiye de su kaynakları, Su kaynaklarının kullanımı | anlatım | |
2 | Türkiye de su kaynaklarının yönetimi, kurumsal ve yasal durum | anlatım | |
3 | u kaynakları problemlerine sistem yaklaşımı | anlatım | |
4 | Su kaynakları mühendisliğinde problemler | anlatım | |
5 | Su kaynakları ekonomisinin temel kavramları | anlatım | |
6 | Su kaynakları projelerinin masrafları | anlatım | |
7 | Su kaynakları projelerinin değerlendirilmesi | anlatım | |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | |
9 | Su kaynaklarının geliştirilmesinde optimizasyon teknikleri | anlatım | |
10 | Sulama planlaması, planlama (fizibilite) raporu | anlatım | |
11 | Sanal su ve su ayak izi | anlatım | |
12 | Kuraklık ve tarımsal su yönetimi, Sulamada atık su kullanımı | anlatım | |
13 | planlama örnekleri | anlatım | |
14 | planlama örnekleri | anlatım | |
15 | planlama örnekleri | anlatım | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |