DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Su Kalitesi Yönetimi Stratejileri | ÇM 014 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Bülent SARI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Su kalitesi ve kullanımının sürdürülebirliğinin sağlanması |
Dersin İçeriği | Su arıtımının amaçları, su kalitesi için düzenleyici prosesler, su kalitesi standartları ve düzenlemeleri, su arıtma için sistem geliştirilmesi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) içme, kullanma, yüzeysel su ve yeraltı su kaliteleri |
2) su kalite standartları hakkında bilgi edinme |
3) su kalitesi iyileştirme çalışmaları |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
X | |||||
2 | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. |
X | |||||
3 | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
X | |||||
4 | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
X | |||||
5 | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
X | |||||
6 | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
X | |||||
7 | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
X | |||||
8 | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
X | |||||
9 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
X | |||||
10 | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
X | |||||
11 | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
X | |||||
12 | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
X | |||||
13 | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
X | |||||
14 | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | su arıtımının hedefleri | okuma ve araştırma | Anlatım Gösteri Sözlü Sınav |
2 | Su kalitesi için düzenlemeler | okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Gösteri Ödev |
3 | Standartlar ve kriter geliştirme | okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Ödev |
4 | Tarihi gelişim | okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Ödev |
5 | Ülke standartları ve düzenlemeler | okuma ve araştırma | Anlatım Gösteri Ödev |
6 | Uluslar arası standartlar ve düzenlemeler | okuma ve araştırma | Anlatım Tartışma Gösteri Sözlü Sınav |
7 | gelecek standartlar ve düzenlemeler | okuma ve araştırma | Anlatım Tartışma Ödev |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Su arıtımında kullanılan metotlar | okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Gösteri Sözlü Sınav |
10 | Metotların sınıflandırılması | okuma ve araştırma | Anlatım Gösteri Ödev |
11 | Temel işlemler ve uygulamaları | okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Ödev |
12 | su arıtma sistemindeki gelişmeler | okuma ve araştırma | Anlatım Gösteri Ödev |
13 | pilot tesis çalışmaları | okuma ve araştırma | Anlatım Örnek Olay Problem Çözme Ödev |
14 | problemler | okuma ve araştırma | Soru-Cevap Ödev Proje / Tasarım |
15 | problemler | okuma ve araştırma | Soru-Cevap Problem Çözme Ödev Proje / Tasarım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |