DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Sanat Metinleri İnceleme I | RES 743 | 1 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Birnur ERALDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat tarihinin uzak -yakın dönemlerine, sanatsal üsluplara ve sanatçıların üretim süreçlerine ilişkin yazınsal metinleri ve bu metinlerin temel kavramlarını karşılaştırmalı olarak incelemek |
Dersin İçeriği | Öğrencilerden, modern sonrası sanat çalşmalarının eleştirisini içeren sanat metinleri okumaları ve tartışmaları istenmektedir. Öğrenciler sunulan bilgi, araç ve kazandırılan deneyimle kendi sanat eleştirilerini yapma becerisini edinmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
2) Sanat programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
3) Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
4) Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel, sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5) Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
6) Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
7) Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
8) Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
9) Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur. |
10) İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
11) Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
12) Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
13) Özellikle sanat ve tasarım ile ilişkili olarak kuramsal çalışmalara katılır. |
14) Sanat ve estetik kuramları ile ilişkili temel kavramları tanımlarına ulaşır. |
15) Sanat hakkında birçok alanyazın çalışmasını tanır. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve sanat eğitimindeki kuramsal bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
X | |||||
2 | Sanat eğitimi alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler. |
X | |||||
3 | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
X | |||||
4 | Plastik sanatlar ile diğer sanat disiplinleri arasındaki ilişkiyi tanımlar. |
X | |||||
5 | Plastik sanatlar ile sosyal bilimlerin farklı disiplinleri arasındaki ilişkiyi tanımlar. |
X | |||||
6 | Sanatsal uygulamaya yönelik kuramsal bilgileri çalışmasında kullanır. |
X | |||||
7 | Eğitim sürecinde farklı yaş gruplarına yönelik hazırladığı görsel sanatlar etkinliklerini uygular. |
X | |||||
8 | Sanat eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
X | |||||
9 | Sanat eğitiminde ulusal ve uluslararası düzeydeki uygulamaları eleştirir. |
X | |||||
10 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
X | |||||
11 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp yürütür. |
X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren sanatsal bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp yürütür. |
X | |||||
13 | Alanıyla ilgili bilimsel ve sanatsal etkinlik ve yayınları takip eder |
X | |||||
14 | Sanat eğitiminin önemini ve gerekliliğini savunur. |
X | |||||
15 | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
X | |||||
16 | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Estetik ve Sanat Kuramlarının Epistemolojik ve Metodolojik Yapısı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
2 | Estetiğin Konusu | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
3 | Bir Estetik Teorisi: Yansıtma Kuramı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
4 | Yansıtma Kuramının Çeşitli Konuları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
5 | Yansıtma Kuramının Yorumları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
6 | Yansıtma Kuramı ve Temel Kavramlar | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
7 | Diyalektik Kavramının Tarihsel Seyri | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Diyalektik Kavramının Marksist Yorumu | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
10 | Marksist Estetik ve Yansıtma Kuramı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
11 | Modern Yansıtma Kuramları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
12 | Modernizm ve Sanat Tartışmaları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
13 | Modernizmin Yapısı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
14 | Modernizm ve Temel Kavramlar | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
15 | Yeni-Temsili Sanat Kuramları ve Modernizm | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |