DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Form ve Tasarım II | RES 732 | 1 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Birnur ERALDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Heykel plastiğinin denge, ritm, ağırlık, kütle ve yapısal dinamikler gibi temel elemanlarının kullanılması yoluyla yeni ve özgün tasarımlar yapmak |
Dersin İçeriği | Bu üç boyutlu form tasarımı dersinde kavram gelişimi ve yapısal problem çözme becerisi vurgulanmaktadır. Doğada, sanatta ve mimarideki form örneklerinin yanı sıra, temel malzemeleri ve teknikleri kullanan heykel yaklaşımları tartışılmakta ve uygulanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
2) Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
3) Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
4) Have the knowledge and application skills in the main areas of visual arts. |
5) Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
6) Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
7) Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
8) Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
9) Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur. |
10) İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
11) Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
12) Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
13) Form ile fonksiyon arasındaki ilişkiyi kurar. |
14) Madde ile form arasındaki ilişkiyi bilir ve uygular . |
15) Madde, malzeme ve teknolojiyi, aralarındaki ilişkiyi bilir ve kullanır. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve sanat eğitimindeki kuramsal bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
X | |||||
2 | Sanat eğitimi alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler. |
X | |||||
3 | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
X | |||||
4 | Plastik sanatlar ile diğer sanat disiplinleri arasındaki ilişkiyi tanımlar. |
X | |||||
5 | Plastik sanatlar ile sosyal bilimlerin farklı disiplinleri arasındaki ilişkiyi tanımlar. |
X | |||||
6 | Sanatsal uygulamaya yönelik kuramsal bilgileri çalışmasında kullanır. |
X | |||||
7 | Eğitim sürecinde farklı yaş gruplarına yönelik hazırladığı görsel sanatlar etkinliklerini uygular. |
X | |||||
8 | Sanat eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
X | |||||
9 | Sanat eğitiminde ulusal ve uluslararası düzeydeki uygulamaları eleştirir. |
X | |||||
10 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
X | |||||
11 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp yürütür. |
X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren sanatsal bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp yürütür. |
X | |||||
13 | Alanıyla ilgili bilimsel ve sanatsal etkinlik ve yayınları takip eder |
X | |||||
14 | Sanat eğitiminin önemini ve gerekliliğini savunur. |
X | |||||
15 | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
X | |||||
16 | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Tasarım Çalışmaları | Kavram Araştırmaları ve Uygulama Alıştırmaları | |
2 | Tasarım Çalışmaları | Kavram Araştırmaları ve Uygulama Alıştırmaları | |
3 | Form Uygulamarı ve Tasarım | Kavram Araştırmaları ve Uygulama Alıştırmaları | |
4 | Form Uygulamarı ve Tasarım | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | |
5 | Form Uygulamarı ve Tasarım | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | |
6 | Örnek Sanat Çalışmaların İncelenmesi | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | |
7 | Örnek Sanat Çalışmaların İncelenmesi | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kütle ve Yapısal Dinamik Araştırması | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | |
10 | Kütle, Ritm ve Denge Araştırması ve Sanat ürünün temel formları | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | |
11 | Kütle, Ritm ve Denge Araştırması ve Sanat ürünün temel formları | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | |
12 | Taslak Projelerin Tartışılması | Dosya İnceleme ve Hazırlık | |
13 | Taslak Projelerin Tartışılması | Dosya İnceleme ve Hazırlık | |
14 | Proje Çalışması | Dosya İnceleme ve Hazırlık | |
15 | Proje Çalışması | Dosya İnceleme ve Hazırlık | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |