DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Tez Çalışması | EGT1 701 | 3 | 0 | 0 | 24 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet DOĞANAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin eğitim bilimleri (Psikolojik Danışma ve Rehberlik ya da Eğitim Programları ve Öğretim konusunda) alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitim bilimleri alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Eğitim bilimleri (Psikolojik Danışma ve Rehberlik ya da Eğitim Programları ve Öğretim konusunda) alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler. |
2) Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. |
3) Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. |
4) Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. |
5) Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. |
6) Verileri analiz eder. |
7) Elde ettiği bulguları betimler. |
8) Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. |
9) Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar. |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
X | |||||
2 | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir |
X | |||||
3 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
X | |||||
4 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır |
X | |||||
5 | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
X | |||||
6 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. |
X | |||||
7 | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. |
X | |||||
8 | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. |
X | |||||
9 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. |
||||||
10 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
||||||
11 | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
||||||
12 | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. |
||||||
13 | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
X | |||||
14 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. |
X | |||||
15 | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
X | |||||
16 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
X | |||||
17 | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. |
X | |||||
18 | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
X | |||||
19 | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
||||||
20 | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Ders hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin anlatılması | Literatür taraması | Anlatım Bireysel Çalışma |
2 | Tez konusu belirlemek için literatür tarama | Literatür taraması | Bireysel Çalışma |
3 | Tez konusunu belirleme | Literatür taraması | Tartışma Bireysel Çalışma |
4 | Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme | Literatür taraması | Bireysel Çalışma |
5 | Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme | Literatür taraması | Bireysel Çalışma |
6 | Tezin amaç ve alt amaçlarını belirleme | Literatür taraması | Tartışma Bireysel Çalışma |
7 | Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | Literatür taraması | Tartışma Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Uygun evren ve örneklemi belirleme | Literatür taraması | Tartışma Bireysel Çalışma |
10 | Veri toplama araçlarını hazırlama | Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar | Bireysel Çalışma |
11 | Teze yönelik uygulamalar | Teze yönelik uygulamalar | Bireysel Çalışma |
12 | Bulguları ortaya koyma | Rapor hazırlama | Bireysel Çalışma |
13 | Bulguları ortaya koyma | Rapor hazırlama | Bireysel Çalışma |
14 | Bulguları tartışma | Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar | Tartışma Bireysel Çalışma |
15 | Tez raporunu hazırlama | Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar | Tartışma Bireysel Çalışma Ödev |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |