DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Uzmanlık Alan Dersi | EGT1 700 | 1 | 5 | 0 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet DOĞANAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir. |
2) Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler. |
3) Alanıyla ilgili Türkiye'de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. |
4) Çalışacağı konu alanını belirler. |
5) Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. |
6) Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. |
7) Araştırma problemini belirler. |
8) Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb. kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. |
9) Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. |
10) Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar. |
11) Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister. |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
X | |||||
2 | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir |
X | |||||
3 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
X | |||||
4 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır |
X | |||||
5 | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
X | |||||
6 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. |
X | |||||
7 | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. |
X | |||||
8 | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. |
X | |||||
9 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. |
X | |||||
10 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
X | |||||
11 | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
X | |||||
12 | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. |
X | |||||
13 | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
X | |||||
14 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. |
X | |||||
15 | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
X | |||||
16 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
||||||
17 | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. |
X | |||||
18 | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
X | |||||
19 | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
X | |||||
20 | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. | Dersle ilgili kaynakların incelenmesi | Soru-Cevap Tartışma |
2 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. | Dersle ilgili kaynakların incelenmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. | Sunu raporu hazırlama | Soru-Cevap Tartışma Ödev |
4 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. | Sunu raporu hazırlama | Soru-Cevap Tartışma Ödev |
5 | Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. | Literatür tarama | Soru-Cevap Tartışma |
6 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. | Literatür tarama | Soru-Cevap Tartışma Ödev |
7 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. | Literatür tarama | Tartışma |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Araştırma probleminin belirlenmesi. | Literatür tarama | Soru-Cevap Tartışma |
10 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. | Literatür tarama | Soru-Cevap Tartışma |
11 | Örneklemin belirlenmesi. | Literatür tarama | Soru-Cevap Tartışma |
12 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. | Literatür tarama | Soru-Cevap Tartışma |
13 | Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. | Pilot çalışma uygulamaları | Alıştırma ve Uygulama |
14 | Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmasını planlar. | Veri analizi | Alıştırma ve Uygulama Ödev |
15 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. | Dönem boyunca yapılan çalışmaları gözden geçirme | Soru-Cevap Tartışma Ödev |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |