DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Farklı Çiftlerde Eş Terapisi II | PDR 768 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metehan ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin genel amacı gelişim psikolojisi ile ilgili mesleki kavramları ve teorileri ve gelişim alanları, dönem ve görevleri konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; Gelişim ve gelişim ile ilgili kavramlar, gelşim görevleri, bedensel ve dil gelişimi, gelişim kuramları, ve zihinsel gelişim vb |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Kimlik ve Kimlikler ile ilgili teorileri öğrenme |
2) Farklı kimlikler ve evlilik |
3) Farklı kimlikler ve çift olmayı bilme |
4) Farklı kimlikler ve aileyi belirtme |
5) Farklı kimlikler ve önyargıları öğrenme |
6) Farklı kimlikler, sosyal problemler ve aile ideolojisini tanımlama |
7) Farklı kimlikler ve din olgusunu öğrenme |
8) Farklı kimlikler ve terapi sürecini belirtme |
9) Farklı kimlikler ve zor çiftleri tanımlama |
10) Farklı kimlikler ve geleneksel aile değerlerini gösterme |
11) Farklı çiftler ve psikolojik danışmayı öğrenme |
12) Farklı kimlikler ve geleneksel cinsiyet rollerini belirleme |
13) Farklı kimlikler ve toplumsal ve yasal problemleri öğrenme |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
X | |||||
2 | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir |
X | |||||
3 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
X | |||||
4 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır |
X | |||||
5 | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
X | |||||
6 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. |
X | |||||
7 | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. |
X | |||||
8 | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. |
X | |||||
9 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. |
X | |||||
10 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
X | |||||
11 | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
X | |||||
12 | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. |
X | |||||
13 | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
X | |||||
14 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. |
X | |||||
15 | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
X | |||||
16 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
X | |||||
17 | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. |
X | |||||
18 | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
X | |||||
19 | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
X | |||||
20 | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Kimlik ve Kimlikler ile ilgili teoriler | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Farklı kimlikler ve evlilik | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
3 | Farklı kimlikler ve çift olma | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
4 | Farklı kimlikler ve aile | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
5 | Farklı kimlikler ve önyargılar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
6 | Farklı kimlikler, sosyal problemler ve aile ideolojisi | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
7 | Farklı kimlikler ve din olgusu | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ödev | |
9 | Farklı kimlikler ve terapi süreci | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
10 | Farklı kimlikler ve zor çiftler | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
11 | Farklı kimlikler ve geleneksel aile değerleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
12 | Farklı kimlikler ve psikolojik danışma | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
13 | Farklı kimlikler ve danışmanlık becerileri ve teorik kavramlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
14 | Farklı kimlikler ve geleneksel cinsiyet rolleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
15 | Farklı kimliklerde toplumsal ve yasal problemler | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Anlatım Soru-Cevap |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |