DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İletişim Becerileri Eğitimi Uygulamaları | PDR 738 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sabahattin ÇAM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, PDR735 kodlu derste öğrenilen bilgi ve edinilen becerilere dayalı olarak farklı gelişim düzeylerine uygulannabilecek bir iletişim becerileri eğitimi programı hazırlayarak bunu bir gruba uygulama bilgi ve becerisini kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Basic concepts of communication and communication models, beginning and development of interpersonal relationships, theoretical approaches and models of interpersonal relationships, effective communication skills, effective listening, emphaty, self-disclosure, non-verbal communication, agressive, passive and assertive behaviors, conflict resolution process and emotional intelligence. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) hazırlanancak kişilerearası iletişim becerielri eğitim programının uygulanacak gruptaki bireylerin gelişimsel özeklliklerini söyler, |
2) Kişileraarsı iletişim becerilerini geliştirmek üzere hazırlanancak programın öğelerini sıralar, |
3) Programın uygulanacağı grubun özelliklerine göre programın içeriğine hangi becerileri dalil edeceğini ayırt eder, |
4) Programın uygulanmasıyal hangi hedef davranışların geliştirileceğini açıklar, |
5) Programın amaçlarını hangi eğitsel etkinleiklerle gerçekleştireceğini söyler, |
6) Programın uygulanmasında hangi yöntem ve teknikleri kullanacağını açıklar, |
7) Uygulamada belirlenen yöntem ve teknikleri uygular, |
8) Eğitimin verileceği grubu oluşturma ölçütlerine uygun olarak grup belirler, |
9) Belirlenen bir grup için iletişim becerileri eğitimi programı hazırlar, |
10) Hazırlanan programı uygular. |
11) Yapılan eğitim programı uygulamasıyla ilgili geribildirim alarak uygulama becersini geliştirir, |
12) Uygulanan iletişim becerileri eğitimi programını değerlendirerek raporlaştırı. |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
X | |||||
2 | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir |
X | |||||
3 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
X | |||||
4 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır |
X | |||||
5 | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
||||||
6 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. |
X | |||||
7 | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. |
X | |||||
8 | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. |
X | |||||
9 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. |
X | |||||
10 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
X | |||||
11 | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
||||||
12 | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. |
X | |||||
13 | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
||||||
14 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. |
X | |||||
15 | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
X | |||||
16 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
X | |||||
17 | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. |
X | |||||
18 | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
X | |||||
19 | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
X | |||||
20 | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin yapılandırılması:amacı, öğrencilerden beklenenler ve değerlendirmenin belirlenmesi | İlgili kaynakların tanıtılması | Anlatım Tartışma |
2 | İletişim becerileri eğitiminin içeriğinin belirlenmesi ve hedef davranışların belirlenmesi | ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Anlatım Tartışma |
3 | Programın uygulanancağı grubun gelişim düzeyinin belirlenmesi ve grup oluşturma | farklı gelişim düzeyleri ve grup uygulamalarının incelenmesi, bilgi verme, tartışma, | Anlatım Tartışma |
4 | İletişim becerileri eğitimi programı hazırlama | hazırlığın incelenmesi | Anlatım Tartışma |
5 | İletişim becerileri eğitimi programı hazırlama | hazırlığın incelenmesi | Anlatım Tartışma |
6 | İletişim becerileri eğitimi programı hazırlama | hazırlığın incelenmesi | Anlatım Tartışma |
7 | Hazırlanan programın uygulanması | bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi | Tartışma Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Hazırlanan programın uygulanması | bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi | Tartışma Örnek Olay |
10 | Hazırlanan programın uygulanması | bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi | |
11 | Hazırlanan programın uygulanması | bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi | Tartışma Örnek Olay |
12 | Hazırlanan programın uygulanması | bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi | Tartışma Örnek Olay |
13 | Hazırlanan programın uygulanması | bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi | Tartışma Örnek Olay |
14 | Hazırlanan programın uygulanması | bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi | Tartışma Örnek Olay |
15 | Hazırlanan programın uygulanması ve uygulamanın değerlendirilmesi | bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi | Tartışma Örnek Olay |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |