DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Uygulamalı Eğitim İstatistiği II | PDR 704 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fulya CENKSEVEN ÖNDER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçebilmeleri, çokdeğişkenli analizlerle ilgili olarak SPSS paket programını kullanabilmeleri ve uygun bir şekilde rapor yazabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Çokdeğişkenli istatistiksel tekniklerin varsayımları, MANOVA, Basit ve çoklu doğrusal regresyon, Lojistik regresyon, Karışık ölçümlerde iki yönlü ANOVA, parametrik olmayan teknikler ve faktör analizi |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Çok değişkenli analizler için verileri düzenlemeyi öğrenirler. |
2) Çok değişkenli analizlerin sayıltılarını bilirler |
3) Karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçebilirler |
4) Çok değişkenli analizlerle ilgili olarak SPSS paket programını kullanabilirler. |
5) Bulguları uygun bir şekilde tablolaştırabilir ve yorumlayabilirler. |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
||||||
2 | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir |
||||||
3 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
X | |||||
4 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır |
X | |||||
5 | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
X | |||||
6 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. |
||||||
7 | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. |
||||||
8 | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. |
||||||
9 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. |
X | |||||
10 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
||||||
11 | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
X | |||||
12 | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. |
||||||
13 | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
X | |||||
14 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. |
||||||
15 | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
||||||
16 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
||||||
17 | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. |
||||||
18 | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
||||||
19 | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
||||||
20 | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Giriş: Dersin içeriği, önemi, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Tartışma |
2 | MANOVA | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
3 | MANOVA | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
4 | Doğrusal regresyon | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
5 | Doğrusal regresyon | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
6 | Doğrusal regresyon | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
7 | Lojistik regresyon | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Anlatım Tartışma Ödev |
9 | karışık ölçümler için iki yönlü ANOVA | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
10 | Faktör analizi | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
11 | Faktör analizi | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
12 | Faktör analizi | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
13 | Parametrik olmayan analizler | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
14 | Parametrik olmayan analizler | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
15 | Dersle ilgili genel değerlendirme | Dönem boyunca ele alınan konuların gözden geçirilmesi | Anlatım Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav Ödev |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |