DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar. |
||||||
2 | Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar. |
||||||
3 | Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar. |
||||||
4 | Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar. |
||||||
5 | Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler. |
||||||
6 | Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. |
||||||
7 | Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. |
||||||
8 | Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular. |
||||||
9 | Mikroorganizmaları temel ve ileri moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder. |
||||||
10 | Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler. |
||||||
11 | Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. |
||||||
12 | Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular. |
||||||
13 | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. |
||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
||||||
15 | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
||||||
16 | Etkili iletişim kurar. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
||||||
17 | Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. |