DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | ABL 568 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Nigar YARPUZ BOZDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma ve yayında dikkat edilmesi gereken hususlar, materyal metot kullanımı, yasa-yönetmelik, literatür taramaları, etik kurallar, bilimsel araştırma, eser ve makale yazım kuralları,literatür tarama, metin içinde ve kaynaklar bölümünde literatür gösterimi,bir makale veya projede intihal taramasını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında, giriş, materyal ve metot, literatür taraması,araştırma bulguları, tartışma, sonuç, kaynaklar bölümleri hakkında bilgi sahibi olmak, yasa ve yönetmeliklere ve etik kuralları hakkında bilgilenmek. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Bilimsel araştırma nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olur |
2) Bilimsel bir projenin nasıl yazıldığı hakkında bilgi sahibi olur |
3) Literatür tarayabilir ve kaynak göstermeyi bilir |
4) Atıf yapmayı öğrenir |
5) Bilimsel makale hazırlar |
6) Bilimsel etik kurallarını öğrenir |
7) Yasa ve yönetmelikleri öğrenir |
8) Proje sunusu yapar |
9) Proje sonuç raporu hazırlar |
10) Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemleri öğrenir |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Adli Bilimler alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. |
||||||
2 | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve kullanır. |
||||||
3 | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. |
||||||
4 | Adli bilimler alanlarında, disiplini ile ilgili temel kavramları bilir. |
||||||
5 | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemler hakkında bilgi sahibidir. |
||||||
6 | Adli Bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
||||||
7 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgilerin oluşmasına katkıda bulunur. |
||||||
8 | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. |
||||||
9 | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini sorun çözmede kullanır. |
||||||
10 | Alanına yenilik getiren bir araştırmayı gerek bireysel gerekse ekip çalışması ile geliştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
||||||
11 | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirerek katkıda bulunur. |
||||||
12 | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
||||||
13 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. |
||||||
14 | Alanı ile ilgili yapılan çalışmalar sonucunda edinilen bilgileri, alan araştırmaları yaparak geliştirir. |
||||||
15 | Alanında edindiği uzmanlık bilgilerini, mesleki uygulamalarına ve geliştirdiği çalışmalara uyarlayarak öğrenme sürecini yönlendirir. |
||||||
16 | Adli Bilimler alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, aynı alandaki veya farklı alanlardaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. tartışır. |
||||||
17 | Alanı ile ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürerek başkalarının katılımını sağlar. |
||||||
18 | Adli Bilimler ve iletişimde olduğu disiplinlere ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerine katılır, bu süreçte toplumsal, bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. |
||||||
19 | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları takip eder, bunların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. |
||||||
20 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Bilimsel proje hakkında genel bilgiler, dikkat edilmesi gereken hususlar, bilim insanında olması gereken özellikler hakkında bilgilendirme | Literatür taraması | |
2 | Bilimsel proje yazmak, giriş, materyal, metot bölümleri hakkında bilgi verilmesi | Literatür taraması | |
3 | Bilimsel proje yazmak, araştırma bulguları, tartışma, sonuç bölümleri hakkında bilgi verilmesi | Literatür taraması | |
4 | Bilimsel proje yazmak, teşekkür, literatür bölümleri hakkında bilgi verilmesi - örnek proje | Literatür taraması | |
5 | Literatür taraması nasıl yapılır | Literatür taraması | |
6 | Örnek proje üzerinde tartışma | Literatür taraması | |
7 | Sonuçlanmış bir projenin makaleye dönüştürülmesi | Literatür taraması | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Tamamlanmış bir makalede plagiarism kontrolü yapmak - örnek makale üzerinde çalışma | Literatür taraması | |
10 | Bilimsel yayın etiği nedir, etik kuralları nelerdir | Literatür taraması | |
11 | Bilimsel projelerde ve makalelerde etik dışı davranışlar önleme yolları | Literatür taraması | |
12 | Bilimsel yayın etiği hakkında yasa ve yönetmelikler hakkında bilgilendirme | Literatür taraması | |
13 | YL/Doktora tezi yazma kuralları | Literatür taraması | |
14 | YL/Doktora tezi yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar | Literatür taraması | |
15 | Sonuçlanmış lisansüstü tezleri, projeler ve makalelerin bilimsel toplantılarda sunum şekli | Literatür taraması | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |