DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Adli Toksikoloji | ABL 518 | 1 | 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Nebile DAĞLIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Adli Toksikoloji toksik maddeyi tespit etmenin yanı sıra, bu maddelerin mevcut duruma adli boyut kazandırabilecek kabiliyete sahip olup olmadığının yorumlanmasının yapılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Adli Toksikolojinin tanımı ve tarihsel gelişimi, postmortem ve insan performans/davranış toksikolojisi, denetimde serbestlik ve işyerinde madde testi, acil servisler, cinsel saldırılar gibi özel alanlarda adli toksikolojik süreç |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Adli Toksikoloji kavramlarını bilir |
2) Adli Toksikolojinin alt grupları hakkında bilgi sahibidir |
3) Örneklerin alınması, taşınması ve analiz yöntemlerini bilir |
4) Analiz sonuçlarını yorumlar |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Adli Bilimler alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. |
X | |||||
2 | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve kullanır. |
X | |||||
3 | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. |
X | |||||
4 | Adli bilimler alanlarında, disiplini ile ilgili temel kavramları bilir. |
X | |||||
5 | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemler hakkında bilgi sahibidir. |
X | |||||
6 | Adli Bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgilerin oluşmasına katkıda bulunur. |
X | |||||
8 | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. |
X | |||||
9 | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini sorun çözmede kullanır. |
X | |||||
10 | Alanına yenilik getiren bir araştırmayı gerek bireysel gerekse ekip çalışması ile geliştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
X | |||||
11 | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirerek katkıda bulunur. |
X | |||||
12 | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
X | |||||
13 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. |
X | |||||
14 | Alanı ile ilgili yapılan çalışmalar sonucunda edinilen bilgileri, alan araştırmaları yaparak geliştirir. |
X | |||||
15 | Alanında edindiği uzmanlık bilgilerini, mesleki uygulamalarına ve geliştirdiği çalışmalara uyarlayarak öğrenme sürecini yönlendirir. |
X | |||||
16 | Adli Bilimler alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, aynı alandaki veya farklı alanlardaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. tartışır. |
X | |||||
17 | Alanı ile ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürerek başkalarının katılımını sağlar. |
X | |||||
18 | Adli Bilimler ve iletişimde olduğu disiplinlere ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerine katılır, bu süreçte toplumsal, bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. |
X | |||||
19 | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları takip eder, bunların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. |
X | |||||
20 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Adli Toksikolinin tanımı ve tarihsel gelişimi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay Ödev Performans Değerlendirmesi |
2 | Postmortem Toksikoloji | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Ödev Performans Değerlendirmesi |
3 | İnsan Performans/Davranış Toksikolojisi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay Ödev Performans Değerlendirmesi |
4 | Adli Amaçlı Madde Testi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Ödev Performans Değerlendirmesi |
5 | Cinsel Saldırı Kriz Merkezi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
6 | İlaçla kolaylaştırılmış Cinsel Suçlar | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
7 | Farmakokinetik and Farmakodinami | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Ödev Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
9 | Adli Toksikolojide Analiz | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
10 | Biyolojik Materyaller ve Örnek Seçimi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
11 | Biyolojik materyallerin saklanması, transferi ve Emniyet Gözetim Zinciri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Deney / Laboratuvar Ödev Performans Değerlendirmesi |
12 | Örnek hazırlama yöntemleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
13 | Enstrümental analiz yöntemleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
14 | Adli Toksikolojik analizlerde yöntem geliştirme | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Deney / Laboratuvar Ödev Performans Değerlendirmesi |
15 | Adli Toksikoloji Laboratuvarlarında Standardizasyon ve Kalite Kontrol | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Deney / Laboratuvar Ödev Performans Değerlendirmesi |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Yazılı Sınav Performans Değerlendirmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |