DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Uzmanlık Alan Dersi | DBB 204 | 4 | 5 | 0 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Sinan ETİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bahçe Bitkileri alanında özel bir konu hakkında güncel bilgileri erişim veri toplama, elde edilen verilerin yorumlanarak analizi, uygun bilimsel sunuş modelinin seçilmesi ve sunum |
Dersin İçeriği | Seminer konusunun belirlenmesi, literatür taraması, literatürlerin etkili bir şekilde değerlendirilmesi, bilimsel raporlama ve sunum |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelere ulaşma becerisi artar |
2) Çalışma alanı ile ilgili bilgi birikimi artar |
3) Bulunduğu anabilim dalında çalışma alanı ile ilgili araştırmalara katılarak kendisini geliştirir |
4) Literatür taramayı ve literatürlerden yararlanmayı öğrenir |
5) Bir deneme kurulması, yürütülmesi ve değerlendirmeyi öğrenir |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir |
X | |||||
2 | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır |
X | |||||
3 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır |
X | |||||
4 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir |
X | |||||
5 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir |
X | |||||
6 | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır |
X | |||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur |
X | |||||
8 | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir |
X | |||||
9 | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
X | |||||
10 | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir |
X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar |
X | |||||
12 | Alanında özel konularda uzmanlaşır |
X | |||||
13 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Deney / Laboratuvar |
2 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Deney / Laboratuvar |
3 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Anlatım Deney / Laboratuvar |
4 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Anlatım Deney / Laboratuvar |
5 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Anlatım Deney / Laboratuvar |
6 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Anlatım Deney / Laboratuvar |
7 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Anlatım Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Performans Değerlendirmesi | |
9 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Deney / Laboratuvar Proje Temelli Öğrenme |
10 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Deney / Laboratuvar Proje Temelli Öğrenme |
11 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Deney / Laboratuvar Proje Temelli Öğrenme |
12 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Deney / Laboratuvar Proje Temelli Öğrenme |
13 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Deney / Laboratuvar Proje Temelli Öğrenme |
14 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Deney / Laboratuvar Proje Temelli Öğrenme |
15 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması, veri toplama | Araştırma, arazi ve laboratuvar çalışması | Deney / Laboratuvar Proje Temelli Öğrenme |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü Sınav Performans Değerlendirmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |