DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İleri Moleküler Genetik | ZO 025 | 1 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Bahri Devrim ÖZCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Moleküler genetikteki güncel gelişmeleri öğrencilere aktarmak |
Dersin İçeriği | Moleküler genetikte kullanılan enzimler, DNA markörleri, genom haritalamaları, DNA sekanslama, genom kütüphaneleri, genomların yeniden düzenlenmesi |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Moleküler genetikteki güncel gelişmeleri takip eder |
2) Moleküler genetik tekniklerin hayvancılıktaki uygulamalarını bilir |
3) Sekanslarını karşılaştırarak polimorfizmleri belirler |
4) Konu ile ilgili makaleleri anlar ve yorumlar |
5) DNA markırlarını bilir ve hayvan yetiştiriciliğinde kullanır |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır |
||||||
2 | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar |
||||||
3 | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır |
||||||
4 | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır |
||||||
5 | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır |
||||||
6 | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır |
||||||
7 | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır |
||||||
8 | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır |
||||||
9 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır |
||||||
10 | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Nükleik asitlerin yapısı ve fonksiyonları | Konu ile ilgili kitap ve diğer materyaller | |
2 | Ökaryotik genomların yapısı, kodlama yapan ve yapmayan bölgeler | Konu ile ilgili kitap ve diğer materyaller | |
3 | DNA markırları | Konu ile ilgili kitap ve diğer materyaller | |
4 | Genom haritalama | Konu ile ilgili kitap ve diğer materyaller | |
5 | Gen ve genom kütüphanelerinin oluşturulması | Konu ile ilgili kitap ve diğer materyaller | |
6 | cDNA kütüphaneleri | Konu ile ilgili kitap ve diğer materyaller | |
7 | Arasınava hazırlık | Arasınava hazırlık | |
8 | Ara Sınav | Arasınav | |
9 | Genom sekanslama | Konu ile ilgili kitap ve diğer materyaller | |
10 | SNP'ler | Konu ile ilgili kitap ve diğer materyaller | |
11 | Organel DNA'ların yapısı ve replikasyonu | Konu ile ilgili kitap ve diğer materyaller | |
12 | CRISPR-cas9 ve genomun yeniden düzenlenmesi | Konu ile ilgili kitap ve diğer materyaller | |
13 | Genom karşılaştırmalarında kullanılan polimorfik gen bölgeleri | Konu ile ilgili kitap ve diğer materyaller | |
14 | Makale çalışması | Konu ile ilgili makaleler | |
15 | Makale çalışması | Konu ile ilgili makaleler | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |