DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Sanat Seramiği I | STA 879 | 1 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Necdet SAKARYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat malzemesi olarak seramiğin özgünleştirilmesi ve malzemeye özgünlüğün araştırılması |
Dersin İçeriği | Seramik malzemenin plastik etkisini araştırmak |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Sanat malzemesi olarak seramik çamurunu fırın ilişkisi içerisinde değerlendirmek |
2) Seramik çamurlarında dokusal etki yaratacak katkı maddesi kullanımını öğrenmek |
3) Seramik çamurlarının sanatsal malzeme olarak fırınlanma tekniklerini öğrenmek |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olmak. |
X | |||||
2 | Tasarım ve sanat eğitimine konu olan kuramlardan yararlanmak. |
X | |||||
3 | Gelişmiş düzeyde entellektüel bilgi birikime sahip olmak. |
X | |||||
4 | Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve tecrübeyle edinilen bilgilerden yararlanmak. |
X | |||||
5 | Bilimsel ve sanatsal etkinliklerde yer alma ve katkıda bulunma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
6 | Bilimsel araştırma yapma ve sonuçları farklı çıktılara dönüştürerek yazılı/sözlü olarak sunma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
7 | Sanat ve tasarım alanında ileri düzeyde analiz/yorum/eleştiri yapabilme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
8 | Alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
9 | Güncel Sanat ve Tasarım pratiklerine uygun eser üretme konusunda beceri ve yaratıcılığa sahip olmak. |
X | |||||
10 | Sanat ve tasarım üretiminin yaşam boyu süreceği inancıyla, araştırmaya ve gözlemle sentezlenen etik ve estetik bir üretim sorumluluğunu üstlenme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
11 | Yaşanılan çevrenin sosyo-kültürel yapısını iç ve dış dinamiklerini keşfedecek şekilde, yaratıcı ve eleştirel çalışmalarda değerlendirebilme yetkinliğine sahip olmak. |
X | |||||
12 | Etkili tasarım ve sanatsal yaklaşımlarında, özgün düşüncenin gözlem, araştırma ve deneysellikle pekişme sürecini yönetebilme yetkinliğine sahip olmak. |
X | |||||
13 | Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları tarif edebilecek yetkinlikte olmak. |
X | |||||
14 | Sanat çalışmalarının toplumsal ve kültürel etkilerinin bilincinde, sanatsal beğeninin gelişmesine özgün fikirleri ve yapıtlarıyla katkıda bulunabilme yetkinliğine sahip olmak. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Plastik malzeme olan seramik çamurunun sanat malzemesi olarak tanımı, türleri ve fırınlama ile yeni bir malzemeye dönüşüm sürecinin incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
2 | Sanat malzemesi olarak çamur hazırlama yöntemleri, renk, doku gibi tasarım ve sanatsal olanaklarının arttırılma yöntemlerinin incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
3 | Özgünlük, plastik anlatımın özgünlüğünü destekleyecek malzemede özgünlük arayışları ve yöntemlerinin tartışılması, özgün malzeme hazırlama yöntemlerinin anlatımı | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
4 | Sanatsal orijinallikte kendine özgü dil oluşturma eyleminde insanlık tarihi kadar geçmişi olan seramik malzemenin özgün estetiğe dönüştürülme yöntemlerinin araştırılması ve yorumlanması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
5 | Biçime dayalı özgünlüğün, desen elemanları ile güçlendirilmesi için deneysel çalışmalar ve sonuçlarının değerlendirilmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
6 | Desene dayalı özgünlük arayışının malzeme ile biçimlendirilmesi, malzemede özgünlüğün, desene dayalı özgünlük ile güçlendirilme çalışmalarının deneysel olarak araştırılması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
7 | Malzeme ve form ilişkisinin incelenmesi, form araştırma yöntemlerinin malzemeye göre irdelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Form ve fiziksel değişimlerin sıcaklığa bağlı değişimleri, formda deformasyon sorunlarının tartışılması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
10 | Seramik heykelsi biçimler, mimari yapılar ve malzemenin rengi ve dokusal katkıları ile renk-form ilişkisinin araştırılması ve incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
11 | Örnek olan bir seramik heykel sanatçısının yapıtlarının analitik olarak irdelenmesi, malzeme, teknik ve renk kullanım özgünlüğünün yorumlanması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
12 | Seramik heykel sanatında rengin, sanatsal sırlarda kullanılması, form-renk ilişkisinin deneysel olarak incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
13 | Form-doku ilişkisinin incelenmesi, sanatsal sırların dokusal niteliklerinin araştırılması, deneysel olarak incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
14 | Soyutlama kavramının tartışılması, soyut seramik sanatının irdelenmesi, örnek yapıtların incelenmesi ve analitik olarak değerlendirilmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
15 | Yapılan çalışmaların sunumu ve raporlanması çalışmaları, sentez yorumlarının yapılması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |