DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Sanat Seramiği II | STA 878 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Necdet SAKARYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bağımsız proje yapabilmeyi ve uygulamayı öğrenmek |
Dersin İçeriği | Sanatsal proje tasarlama yöntemlerini öğrenmek |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Mimari seramik projesi tasarlayabilmek |
2) Seramik heykelsi nesneler yapabilmek |
3) Biçimsel düşünce sentezleyebilmek |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olmak. |
X | |||||
2 | Tasarım ve sanat eğitimine konu olan kuramlardan yararlanmak. |
X | |||||
3 | Gelişmiş düzeyde entellektüel bilgi birikime sahip olmak. |
X | |||||
4 | Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve tecrübeyle edinilen bilgilerden yararlanmak. |
X | |||||
5 | Bilimsel ve sanatsal etkinliklerde yer alma ve katkıda bulunma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
6 | Bilimsel araştırma yapma ve sonuçları farklı çıktılara dönüştürerek yazılı/sözlü olarak sunma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
7 | Sanat ve tasarım alanında ileri düzeyde analiz/yorum/eleştiri yapabilme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
8 | Alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
9 | Güncel Sanat ve Tasarım pratiklerine uygun eser üretme konusunda beceri ve yaratıcılığa sahip olmak. |
X | |||||
10 | Sanat ve tasarım üretiminin yaşam boyu süreceği inancıyla, araştırmaya ve gözlemle sentezlenen etik ve estetik bir üretim sorumluluğunu üstlenme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
11 | Yaşanılan çevrenin sosyo-kültürel yapısını iç ve dış dinamiklerini keşfedecek şekilde, yaratıcı ve eleştirel çalışmalarda değerlendirebilme yetkinliğine sahip olmak. |
X | |||||
12 | Etkili tasarım ve sanatsal yaklaşımlarında, özgün düşüncenin gözlem, araştırma ve deneysellikle pekişme sürecini yönetebilme yetkinliğine sahip olmak. |
X | |||||
13 | Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları tarif edebilecek yetkinlikte olmak. |
X | |||||
14 | Sanat çalışmalarının toplumsal ve kültürel etkilerinin bilincinde, sanatsal beğeninin gelişmesine özgün fikirleri ve yapıtlarıyla katkıda bulunabilme yetkinliğine sahip olmak. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Sanatsal proje tasarlanma yöntemlerinin tartışılması, incelenmesi, örnek seçimi, örneklerin analitik olarak yorumlanması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
2 | Sanatsal proje olarak, mimari seramiklerin tasarlanması, seramik heykelsi nesnelerin irdelenmesi, analitik çözümlemelerin tartışılması, yorumlanması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
3 | Uygulama projesi olarak sanatsal mimari seramik projesi tasarlanması, seramik heykelsi nesne projesi hazırlama yöntemlerini uygulamalı olarak projelendirilmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
4 | Mimaride uygulanmak üzere proje detaylarını deneysel olarak hazırlanması, çamur ve sır hazırlama yöntemlerinin deneysel olarak çalışılması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
5 | Projenin modellemesi, biçimsel düşünce oluşturması, projenin malzeme ile görselleştirilmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
6 | Projenin uygulanmasında kullanılacak renk maddelerinin, renkli sırların, reaktif boyaların ve astarların yapım yöntemlerinin anlatılması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
7 | Boyar madde hazırlama işlemleri, renkli astar araştırma yöntemlerinin laboratuvar ortamında uygulamalı olarak deneme çalışmalarının yapılması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Proje uygulamasında kullanılacak sanatsal sırlar ve renk maddelerinin prototip proje parçasında uygulanması ve fırınlanması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
10 | 1050-1100-1150 derece sıcaklıklarda malzemenin ve projenin özgünlüğünün incelenmesi ve yorumlanması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
11 | Projeye uygun sanatsal niteliği olan aydınlatma elemanı tasarlanması ve projenin uygulanacağı yüzeyde projenin aydınlatılma yöntemlerinin araştırılması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
12 | Işık ve sanatsal proje ilişkisinin gün ışığında ve yapay ışıkta görsel etkisinin incelenmesi ve yorumlanması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
13 | Heykelsi nesnelerde ışık ve aydınlatma yöntemlerinin deneysel olarak incelenmesi, direkt ve endirekt aydınlatma tekniklerinin görsel olarak yorumlanması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
14 | Kurutulan proje uygulamasının 1000 derece sıcaklıkta ilk fırınlamasının yapılması ve fırınlanan uygulamanın renklendirilip tekrar 1050-1000-1200 derece sıcaklıklardan birisi seçilerek son fırınlamanın yapılması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
15 | Uygulamanın son durumunun her açıdan değerlendirilmesi ve projenin hikayesinin yazılı olarak anlatımı | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |