DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Yapı Seramikleri II | STA 852 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Necdet SAKARYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık gereçleri üretiminde tasarım ve üretim teknolojilerindeki sorunların öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Yapıda kullanılan vitrifiye sağlık gereçlerinin fizikokimyasının ve mikromorfolojisinin tanıtılması |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Vitrifiye ürünlerde tasarım teknoloji kullanımı ve dijitalleşmeyi öğrenecek |
2) Sağlık gereçleri sektöründe robotik teknoloji kullanım düzeyini öğrenecek |
3) Sağlık gereçlerindeki ulusal ve uluslararası standartları öğrenecek |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olmak. |
X | |||||
2 | Tasarım ve sanat eğitimine konu olan kuramlardan yararlanmak. |
X | |||||
3 | Gelişmiş düzeyde entellektüel bilgi birikime sahip olmak. |
X | |||||
4 | Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve tecrübeyle edinilen bilgilerden yararlanmak. |
X | |||||
5 | Bilimsel ve sanatsal etkinliklerde yer alma ve katkıda bulunma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
6 | Bilimsel araştırma yapma ve sonuçları farklı çıktılara dönüştürerek yazılı/sözlü olarak sunma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
7 | Sanat ve tasarım alanında ileri düzeyde analiz/yorum/eleştiri yapabilme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
8 | Alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
9 | Güncel Sanat ve Tasarım pratiklerine uygun eser üretme konusunda beceri ve yaratıcılığa sahip olmak. |
X | |||||
10 | Sanat ve tasarım üretiminin yaşam boyu süreceği inancıyla, araştırmaya ve gözlemle sentezlenen etik ve estetik bir üretim sorumluluğunu üstlenme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
11 | Yaşanılan çevrenin sosyo-kültürel yapısını iç ve dış dinamiklerini keşfedecek şekilde, yaratıcı ve eleştirel çalışmalarda değerlendirebilme yetkinliğine sahip olmak. |
X | |||||
12 | Etkili tasarım ve sanatsal yaklaşımlarında, özgün düşüncenin gözlem, araştırma ve deneysellikle pekişme sürecini yönetebilme yetkinliğine sahip olmak. |
X | |||||
13 | Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları tarif edebilecek yetkinlikte olmak. |
X | |||||
14 | Sanat çalışmalarının toplumsal ve kültürel etkilerinin bilincinde, sanatsal beğeninin gelişmesine özgün fikirleri ve yapıtlarıyla katkıda bulunabilme yetkinliğine sahip olmak. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Yapıda kullanılan vitrifiye sağlık gereçlerinin tanıtılması, özelliklerinin fiziksel, kimyasal ve mikromorfolojik olarak anlatımı | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
2 | Dünyadaki vitrifiye sağlık ürünleri üretimi ile ülkemizdeki sağlık gereçleri üretimin karşılaştırılması, kullanım alışkanlıklarının incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
3 | Ülkemizde üretilen sağlık gereçlerinin tasarımında ve üretim teknolojilerindeki sorunların tartışılması, arz-talep durumları ve pazar payının incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
4 | Ülkemiz hammadde potansiyelinin irdelenmesi, döküm kili potansiyeli, vitrifiye endüstrisi, döküm kili gereksinim boyutlarının incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
5 | Vitrifiye ürünlerde tasarım sorunları, teknoloji kullanımı ve dijitalleşme ile robotik teknoloji kullanımı boyutlarının incelenmesi ve yeni gelişmelerin anlatımı | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
6 | Sağlık gereçleri standartları, karşılaştırmalarla sektörün durumunun incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
7 | Standartları karşılayabilecek sağlık gereçleri hammadde hazırlama, döküm çamuru hazırlama, sır ve diğer kaplama malzemeleri hazırlama proseslerinin incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sağlık gereçleri çamurlarının jeolojik özellikleri, döküm kalıpları ile ilişkilerinin üretilebilirliğinin incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
10 | Sağlık gereçlerinin fırınlanma teknolojilerinin incelenmesi, çamurda oluşan fizikokimyasal değişimleri anlatılması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
11 | Sağlık gereçlerinin camsı tabaka ile olan fizikokimyasal ilişkisi, yüzey sertliği, gözenek ve sır yapısındaki değişimin dönüşümün anlatımı | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
12 | Sağlık gereçleri üretiminde uygulanan testler ve kalite kontrol yöntemlerinin incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
13 | Nanoteknolojik kaplama malzemeleri, yeni geliştirilen nano malzemeler, antibakteriyel yüzey oluşturan nano malzemelerin tanıtımı | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
14 | Gümüş iyon teknolojisi ile sağlık gereci ilişkisinin incelenmesi, engelli bireyler için sağlık gereci tasarımlarının incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
15 | Engelli birey klozet tasarımlarının incelenmesi, yaşamı kolaylaştıran çözümlerin tanıtımı | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |