DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Heykel Atölye II | STA 806 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Suat KARAASLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanatsal bir ürün oluşturmada, farklı konu teknik ve malzemelerle, bir problemin çözümüne dönük araştırma yapma, yorumlama ve kompozisyon oluşturmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Üç boyutlu çalışmaların yapıldığı ve üzerinde tartışmaların yürütüldüğü, heykelsi düşünme ve üretim biçimlerini oluşturmaya ve araştırmaya dönük bir derstir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Heykel sanatında bir sanatsal problemin çözümüne dönük üç boyutlu tasarımlar yapar |
2) Sanatsal bir ürün oluşturmada, farklı konu teknik ve malzemelerle tasarım yapar ve kompozisyon oluşturabilir |
3) Kişisel yorum ve üslup arayışlarını dikkate alır |
4) Çalışmalarında, biçim ve içerik birlikteliğinin uygunluğu bilir |
5) Doğal formların plastik çözümlemelerini bilir |
6) Anıtsal tasarımlar yapar ve uygulayabilir. |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olmak. |
X | |||||
2 | Tasarım ve sanat eğitimine konu olan kuramlardan yararlanmak. |
X | |||||
3 | Gelişmiş düzeyde entellektüel bilgi birikime sahip olmak. |
X | |||||
4 | Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve tecrübeyle edinilen bilgilerden yararlanmak. |
X | |||||
5 | Bilimsel ve sanatsal etkinliklerde yer alma ve katkıda bulunma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
6 | Bilimsel araştırma yapma ve sonuçları farklı çıktılara dönüştürerek yazılı/sözlü olarak sunma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
7 | Sanat ve tasarım alanında ileri düzeyde analiz/yorum/eleştiri yapabilme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
8 | Alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
9 | Güncel Sanat ve Tasarım pratiklerine uygun eser üretme konusunda beceri ve yaratıcılığa sahip olmak. |
X | |||||
10 | Sanat ve tasarım üretiminin yaşam boyu süreceği inancıyla, araştırmaya ve gözlemle sentezlenen etik ve estetik bir üretim sorumluluğunu üstlenme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
11 | Yaşanılan çevrenin sosyo-kültürel yapısını iç ve dış dinamiklerini keşfedecek şekilde, yaratıcı ve eleştirel çalışmalarda değerlendirebilme yetkinliğine sahip olmak. |
X | |||||
12 | Etkili tasarım ve sanatsal yaklaşımlarında, özgün düşüncenin gözlem, araştırma ve deneysellikle pekişme sürecini yönetebilme yetkinliğine sahip olmak. |
X | |||||
13 | Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları tarif edebilecek yetkinlikte olmak. |
X | |||||
14 | Sanat çalışmalarının toplumsal ve kültürel etkilerinin bilincinde, sanatsal beğeninin gelişmesine özgün fikirleri ve yapıtlarıyla katkıda bulunabilme yetkinliğine sahip olmak. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Proje konusunun sunumu, örnek çalışmaların incelenmesi, kaynakların oluşturulması, tartışma, | Kaynak tarama | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Proje çalışması ile ilgili ortaya çıkan çalışmaların biçim ve içerik birlikteliğinin uygunluğu açısından değerlendirilmesi | Proje tasarım süreci | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Proje çalışması ile ilgili maket oluşturma, eskiz ve desen çizimi | Materyal araştırması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Proje çalışması için kullanılacak malzemelerin seçimi (taş, ağaç, metal vb. ) ve teknik özelliklerinin ürüne uygunluğu açısından incelenmesi | Proje kroki çizimleri | Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma Problem Çözme |
5 | Uygulama süreci | Konstrüksiyon hazırlama | Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma Problem Çözme |
6 | Uygulama süreci | Proje uygulama çalışması | Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma Problem Çözme |
7 | Uygulama süreci | Proje uygulama çalışması | Anlatım Bireysel Çalışma Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi | |
9 | Proje çalışması ile ilgili genel gidiş üzerine ön değerlendirme, eleştiri ve yorumların yapılması | Proje ara sunum hazırlığı | Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
10 | Uygulama süreci | Proje uygulama çalışması | Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma Problem Çözme |
11 | Uygulama süreci | Proje uygulama çalışması | Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma Problem Çözme |
12 | Proje çalışmasının tamamlanması | Proje uygulama çalışması | Anlatım Bireysel Çalışma Problem Çözme |
13 | Proje çalışmasının kalıp ve döküm aşaması | Kalıplama ve döküm için malzeme seçimi | Bireysel Çalışma Problem Çözme |
14 | Proje çalışmasının patine yapılması | Proje son hal hazırlığı | Anlatım Bireysel Çalışma Problem Çözme |
15 | Tamamlanan proje çalışması ile ilgili son değerlendirme, eleştiri ve yorumların yapılması | Projenin bitirilmesi ve sunum hazırlığı | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Bireysel Çalışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |