DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Form ve Kompozisyon II | STA 804 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Birnur ERALDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Heykel plastiğinin denge, ritm, ağırlık, kütle ve yapısal dinamikler gibi temel elemanlarının kullanılması yoluyla yeni ve özgün tasarımlar yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu üç boyutlu form tasarımı dersinde kavram gelişimi ve yapısal problem çözme becerisi vurgulanmaktadır. Doğada, sanatta ve mimarideki form örneklerinin yanı sıra, temel malzemeleri ve teknikleri kullanan heykel yaklaşımları tartışılmakta ve uygulanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
2) Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
3) Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
4) Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5) Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
6) Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
7) Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
8) Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
9) Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur. |
10) İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
11) Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
12) Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
13) Form ile fonksiyon arasındaki ilişkiyi kurar. |
14) Madde ile form arasındaki ilişkiyi bilir ve uygular . |
15) Madde, malzeme ve teknolojiyi, aralarındaki ilişkiyi bilir ve kullanır. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olmak. |
X | |||||
2 | Tasarım ve sanat eğitimine konu olan kuramlardan yararlanmak. |
X | |||||
3 | Gelişmiş düzeyde entellektüel bilgi birikime sahip olmak. |
X | |||||
4 | Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve tecrübeyle edinilen bilgilerden yararlanmak. |
X | |||||
5 | Bilimsel ve sanatsal etkinliklerde yer alma ve katkıda bulunma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
6 | Bilimsel araştırma yapma ve sonuçları farklı çıktılara dönüştürerek yazılı/sözlü olarak sunma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
7 | Sanat ve tasarım alanında ileri düzeyde analiz/yorum/eleştiri yapabilme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
8 | Alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olmak. |
X | |||||
9 | Güncel Sanat ve Tasarım pratiklerine uygun eser üretme konusunda beceri ve yaratıcılığa sahip olmak. |
X | |||||
10 | Sanat ve tasarım üretiminin yaşam boyu süreceği inancıyla, araştırmaya ve gözlemle sentezlenen etik ve estetik bir üretim sorumluluğunu üstlenme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
11 | Yaşanılan çevrenin sosyo-kültürel yapısını iç ve dış dinamiklerini keşfedecek şekilde, yaratıcı ve eleştirel çalışmalarda değerlendirebilme yetkinliğine sahip olmak. |
X | |||||
12 | Etkili tasarım ve sanatsal yaklaşımlarında, özgün düşüncenin gözlem, araştırma ve deneysellikle pekişme sürecini yönetebilme yetkinliğine sahip olmak. |
X | |||||
13 | Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları tarif edebilecek yetkinlikte olmak. |
X | |||||
14 | Sanat çalışmalarının toplumsal ve kültürel etkilerinin bilincinde, sanatsal beğeninin gelişmesine özgün fikirleri ve yapıtlarıyla katkıda bulunabilme yetkinliğine sahip olmak. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Form Çalışması | Kavram Araştırmaları ve Uygulama Alıştırmaları | |
2 | Form Çalışması | Kavram Araştırmaları ve Uygulama Alıştırmaları | |
3 | Kompozisyon Çalışması | Kavram Araştırmaları ve Uygulama Alıştırmaları | |
4 | Kompozisyon Çalışması | Kavram Araştırmaları ve Uygulama Alıştırmaları | |
5 | Kompozisyon Çalışmalarının Kontrolü | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | |
6 | Örnek Sanat Çalışmaların İncelenmesi | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | |
7 | Örnek Sanat Çalışmaların İncelenmesi | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kütle ve Yapısal Dinamik Araştırması | Uygulama Alıştırmaları | |
10 | Kütle, Ritm ve Denge Araştırması | Uygulama Alıştırmaları | |
11 | Taslak Projelerin Tartışılması | Uygulama Alıştırmaları | |
12 | Taslak Projelerin Tartışılması | Uygulama Alıştırmaları | |
13 | Proje Çalışmaları | Dosya İnceleme ve Hazırlık | |
14 | Proje Çalışmaları | Dosya İnceleme ve Hazırlık | |
15 | Proje Çalışmaları | Dosya İnceleme ve Hazırlık | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |