DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Pedagogy of Enlish as an International Language | ELT 826 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yonca ÖZKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, İngilizcenin günümüzdeki yeri ve işlevini irdeleyip katılımcılara bu konuda bilinç uyandırmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | İngilizcenin ortak dil olarak kullanılması (ODİ Yaklaşımı), Dünya İngilizceleri, iletişim de ODİ |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) ODİ terimlerinin farkında olmak. |
2) ODİ tartışmaları hususunda bilgilenmek. |
3) ELF hususunda önemli unsurları tarışabilmek. |
4) ODİ nin öğrenme düzleminde yansımalarının analiz etmek. |
5) İngilizcenin uluslararası bir dil konumunda olmasının İngilizce öğretmenliği üzerindeki etkisini tartışabilmek |
6) ODİ çalışmasında katkıda bulunan bilim insanlarına farkındalık geliştirme. |
7) İngilizceyi anadil konuşucu olmak ve iyi bir İngilizce öğretmeni olabilmek hususlarında derin bilgiye sahip olabilmek ve etkili biçimde tartışabilmek |
8) Bilim insanlarının ODİ konusunda farkları ve benzerlik analizi |
9) Bilim insanlarının ODİ konusunda farkları ve benzerlik analizi |
10) Bireysel bazda ODİ'ye tutum |
11) ODİ tartışmalarını değerlendirmek. |
12) Dönüşümsel Öğrenme kuramında ODi'ye bakış |
13) Ders süresince geliştirilen bilimsel eserin üstünden geçilerek ELF odaklı bir deriye gönderim süreci |
14) Ders süresince geliştirilen bilimsel eserin üstünden geçilerek ELF odaklı bir deriye gönderim süreci |
15) Ders süresince geliştirilen bilimsel eserin üstünden geçilerek ELF odaklı bir deriye gönderim süreci |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. |
X | |||||
2 | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. |
X | |||||
3 | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. |
X | |||||
4 | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. |
X | |||||
5 | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. |
X | |||||
6 | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. |
X | |||||
7 | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. |
X | |||||
8 | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. |
X | |||||
9 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. |
X | |||||
10 | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
X | |||||
11 | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. |
X | |||||
12 | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | İngilizcenin ortak dil, global dil olma mevzuatı | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
2 | İnglizcenin ODİ çerçevesinde pedagojisi | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
3 | Küreselleşme ve İngilizcenin pozisyonu | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
4 | ODİ konularının bilimsel düzlemde ele alınışı | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
5 | İletişimde akıcılık ve anlaşılabilirlik | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
6 | ODİ yaklaşımı ve eleştiri analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
7 | Öğretmen yetiştime programında İnglizcenin durumuna bakış | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
8 | Ara Sınav | Sınav | |
9 | Öğrenim unsurlarına ODİ boyutunda bakış | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
10 | Anadil konuşucu ve konuşucusu olmayanların dil öğretimindeki yeri | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
11 | Dil öğretiminde Kültülerarası faktörler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
12 | İngilizcenin globalleşen dünyadaki yeri | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
13 | ODİ yaklaşımı ve uygulanabilirliği | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
14 | Dönüşüm üzerine yansımalar | Problem çözme,proje temelli öğrenme, örnek olay | |
15 | Ders Özet ve Paylaşımı | Problem çözme,proje temelli öğrenme, örnek olay | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |