DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Çağdaş Yaklaşımlarla Türkçe Öğretiminde Anlama ve Anlatma Teknikleri | SÖ 821 | 1 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zekiye ÇAĞIMLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Metinlerin nasıl analiz yapılacağı öğrenilir. Türlere göre analız yöntemleri öğrenilir |
Dersin İçeriği | Türkçe dersi içinde yer alan metinlerin nasıl analiz edileceği anlatılır. Metinlerin içinde yer alan kavramlar, tema, ana fikrin nasıl bulunacağı anlatılır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Dersin içeriği öğrenilir |
2) Türkçe dersinin önemi öğrenilir |
3) Türkçe dersinin ana ilkeleri öğrenilir |
4) Anlama türleri öğrenilir |
5) Doğru anlama basamakları öğrenilir |
6) Tam anlama basamakları öğrenilir |
7) Tam ve doğru anlama basamakları öğrenilir |
8) Tam ve doğru anlama basamağına göre metin işlenmesi öğrenilir |
9) Ezber basamağı ve sentez basamağı arasında fark öğrenilir |
10) metin türlerine göre anlama basamakları öğrenilir |
11) Metnin psikiolojik analizle değerlendirilmesi öğrenilir |
12) metinde yer alan karakterlerin analizi öğrenilir |
13) zaman kavramının metni anlamadaki önemi öğrenilir |
14) mekan kavramının metni anlamadaki önemi öğrenilir |
15) parça bütün ilişkisi ile metnin bütününün anlaşılması öğrenilir |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
X | |||||
2 | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplimlerle ilişki kurar. |
X | |||||
3 | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. |
X | |||||
4 | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. |
X | |||||
5 | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. |
X | |||||
6 | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üsretir. |
X | |||||
7 | Bilimsel bir makale yayınlar. |
X | |||||
8 | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. |
X | |||||
9 | Bireysel ya da takım olarak çalışır. |
X | |||||
10 | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. |
X | |||||
11 | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. |
X | |||||
12 | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. |
X | |||||
13 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. |
X | |||||
14 | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. |
X | |||||
15 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. |
X | |||||
16 | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. |
X | |||||
17 | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
X | |||||
18 | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. |
X | |||||
19 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. |
X | |||||
20 | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | dersin içeriği anlatılır | ön hazırlık yok | Anlatım |
2 | Türkçe dersinin önemi anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
3 | Türkçe dersinin ana amaçları anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
4 | Türkçe dersinde metin işleme teknikleri anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
5 | Anlama türleri anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
6 | Doğru anlama basamakları anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
7 | Tam anlama basamakları anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav | Yazılı Sınav |
9 | Tam ve doğru anlama basamaklarına ulaşmak için yapılan yöntemler anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
10 | Metinlerin türlere göre incelenmesi anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
11 | metinde yer alan karakterlerin psikolojik özelliklerine dikkat ederek metin analizi yapma anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
12 | Metinlerde mekan kullanımından yola çıkarak metnin analizi anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
13 | metinlerin geçtiği zamandan yola çıkarak metinlerin analizleri anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
14 | metinlerin analizinde tümden gelim ve tüme varım yöntemleri anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
15 | seviyeye göre seçilen metinlerin seviyeye göre zaman mekan olay bağlamında incelenmesi anlatılır | önerilen makaleler okunur | Anlatım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |