DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Moleküler Biyoloji | ZFS 207 | 3 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Sadık DİNÇER | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Enfeksiyona neden olan mikroorganizmalar ve ürünlerinin kavranması ve olası risklere karşı alınması gereken tedbir ve tedavi yöntemlerinin öğretimi. |
|||
Dersin İçeriği | Enfeksiyon etkenleri, hastane enfeksiyonları ve bulaşma yolları, ateş ve nedeni bilinmeyen ateş incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Hücre moleküler bileşenlerini kavrar |
2) DNA'nın replikasyonu, gen ifadesini ve mutasyonlarını kavrar |
3) DNA hasar tamir mekanizmalarını öğrenir |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgiye sahip olur |
X | |||||
2 | Gıda mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki uygulamalarda karmaşık mühendislik problemleri saptar, tanımlar ve bilimsel yöntemlerle çözer |
X | |||||
3 | Gıda ürünleri ve üretim sistemleri ile ilgili bileşen veya proses tasarlama becerisi kazanır |
X | |||||
4 | Gıda mühendisliği ve teknolojisi uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern teknik araçları seçme ve kullanma; bu amaçla bilişim teknolojilerinden yararlanır |
X | |||||
5 | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili laboratuvar becerisi kazanma, deney tasarlayabilme, deney yapabilme, veri toplayabilme, sonuçları analiz etme ve yorumlayabilir |
X | |||||
6 | Gıda mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | |||||
7 | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili Türkçe sözlü ve yazılı şekilde iletişim kurabilme, rapor yazabilme, iletişim teknolojilerini kullanabilme ve literatürü izleyebilecek, iletişim kurabilecek ve yazabilecek düzeyde İngilizce bilme becerisi kazanır |
X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olma ve gıda mühendisliği alanında kendini sürekli geliştirerek yeniler |
X | |||||
9 | Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma ve meslek etiği bilincini kazanır |
X | |||||
10 | Proje tasarlama ve yönetme bilgilerini kullanarak, gıda mühendisliği uygulamalarına ilişkin yeni fikirler geliştirme ve gerçekleştirilmesi yönünde girişimde bulunur |
X | |||||
11 | Gıda güvenliği ve kalitesi ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler çerçevesinde tüketici sağlığı ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Hücre ve moleküler biyoloji, monomer ve polimerler, bağlar | kaynak | Anlatım Gösteri |
2 | Nükleik asitler ve özellikleri | kaynak | Anlatım Gösteri |
3 | Nükleik asitler ve özellikleri | kaynak | Anlatım Gösteri |
4 | Replikasyon ve replikasyonda kullanılan mekanizma ve enzimler | kaynak | Anlatım Gösteri |
5 | Replikasyon ve replikasyonda kullanılan mekanizma ve enzimler | kaynak | Anlatım Tartışma Gösteri |
6 | Mutasyonlar | kaynak | Anlatım Tartışma |
7 | DNA onarım ve korunma mekanizmaları | kaynak | Anlatım Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | vize | Yazılı Sınav |
9 | Trnaskripsiyon | kaynak | |
10 | DNA klonlama ve genetik mühendisliği | kaynak | |
11 | DNA klonlama ve genetik mühendisliği | kaynak | Anlatım Tartışma |
12 | Protein Sentezi | kaynak | Anlatım Tartışma |
13 | Protein Sentezi | kaynak | Anlatım Gösteri |
14 | Protein sentezinin düzenlenmesi | kaynak | Anlatım Gösteri |
15 | Kanser genetiği | kaynak | Anlatım Gösteri |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak | Anlatım Gösteri |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |