DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Analytical Chemistry | IG 212 | 4 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | İngilizce ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Türkan KEÇELİ MUTLU | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Analitik kimyada kullanılan birimleri ayırt eder. Kantitiatif gravimetrik ve volumetrik analizlerin analiz sonuçlarının hesaplanmasını kavrar, Farkl konsantrasyonlarda çözelti hazırlamanın önemini kavrar. Asit ve Bazlar arasındaki tepkimeleri ve temel analitik kimya analizlerini sınıflandırır. Çöktürme titrasyonları, redoks titratsyonları ve potansiyometrik titrasyonların analitik kimya ve gıda analizleri içindeki önemini anlar. |
|||
Dersin İçeriği | Gıdalarda Analiz yöntemleri, Analitik kimya, Analitik kimyada kullnaılan syaılar ve birimler, Kantitiaf analizlerde kullanılan araç ve gereçler, Çözelti hazırlama, Molarite, Normalite, indikatörler, Asit-baz titrasyonları, Güçlü asit-güçlü baz, Güçlü asit-zayofbaz, Zayıf ait, güçlü baz, Çöktürme titrasyonları, Redoks titrasyonları, Potansiyometri |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Gıda mühendisliğine yönelik analitikm kimya ile ilgili birimleri, kalitatif gravimetrik ve volumetrik problemlerin hesaplanmasını ayırt eder. |
2) Farkl konsantrasyonlarda çözelti hazırlamanın önemini kavrar |
3) Asit, baz ve tuz çözeltilerinin pH lerini hesaplamayı ayırt eder |
4) Çöktürme titrasyonları, redoks titratsyonları ve potansiyometrik titrasyonların analitik kimya ve gıda analizleri içindeki önemini anlar. |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgiye sahip olur |
X | |||||
2 | Gıda mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki uygulamalarda karmaşık mühendislik problemleri saptar, tanımlar ve bilimsel yöntemlerle çözer |
X | |||||
3 | Gıda ürünleri ve üretim sistemleri ile ilgili bileşen veya proses tasarlama becerisi kazanır |
X | |||||
4 | Gıda mühendisliği ve teknolojisi uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern teknik araçları seçme ve kullanma; bu amaçla bilişim teknolojilerinden yararlanır |
X | |||||
5 | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili laboratuvar becerisi kazanma, deney tasarlayabilme, deney yapabilme, veri toplayabilme, sonuçları analiz etme ve yorumlayabilir |
X | |||||
6 | Gıda mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | |||||
7 | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili Türkçe sözlü ve yazılı şekilde iletişim kurabilme, rapor yazabilme, iletişim teknolojilerini kullanabilme ve literatürü izleyebilecek, iletişim kurabilecek ve yazabilecek düzeyde İngilizce bilme becerisi kazanır |
X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olma ve gıda mühendisliği alanında kendini sürekli geliştirerek yeniler |
X | |||||
9 | Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma ve meslek etiği bilincini kazanır |
X | |||||
10 | Proje tasarlama ve yönetme bilgilerini kullanarak, gıda mühendisliği uygulamalarına ilişkin yeni fikirler geliştirme ve gerçekleştirilmesi yönünde girişimde bulunur |
X | |||||
11 | Gıda güvenliği ve kalitesi ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler çerçevesinde tüketici sağlığı ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Analysis methods in foods | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım Deney / Laboratuvar Problem Çözme |
2 | What is analytical chemistry | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım |
3 | Numbers and units in Analytical chemistry | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım Problem Çözme |
4 | Equipments used in quantiative analysis | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma Deney / Laboratuvar Problem Çözme |
5 | Solutions preperation | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım Gösterip Yaptırma Grup Çalışması Problem Çözme |
6 | Molarity | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım Deney / Laboratuvar Problem Çözme |
7 | Normality | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım Gösterip Yaptırma Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
9 | Acid-base titrations | Kaynak tarama ve okuma | Yazılı Sınav |
10 | Acid-Base Titrations | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım Deney / Laboratuvar Problem Çözme |
11 | Strong acid vs strong base | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım Deney / Laboratuvar Problem Çözme |
12 | Weak acid vs strong base | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım Deney / Laboratuvar Problem Çözme |
13 | Precipitation reactions | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım Deney / Laboratuvar Problem Çözme |
14 | Redox titrations | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım Deney / Laboratuvar Problem Çözme |
15 | Potantiometry | Kaynak tarama ve okuma | Anlatım Deney / Laboratuvar Problem Çözme |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Deney / Laboratuvar Problem Çözme Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |