DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Food Engineering Operations II | IG 310 | 6 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | İngilizce ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Erdal AĞÇAM | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bitkisel ve hayvansal kaynaklı gıda hammaddelerini çeşitli işlenmiş ürünlere dönüştürme proseslerinde yer alan unit operasyonları hakkında bilgi kazandırmaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Temel operasyonlarına tabi tutulmuş ürünlere uygulanacak proseslerin ürün nitelikleri üzerine etkilerinin öğrenilmesi, Ürün kalitesinin korunabilmesi için alınabilecek önlemlerin bilinmesi Ekipmanların yapısal özellikleri ile kullanımlarının öğrenilmesi Öğrencilerin staj yapacakları gıda üretim tesislerine deneyimli olarak katılmalarının sağlanması |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Gıda sanayisinde kullanılan temel işlemler hakkında bilgiyi sahip olur |
2) Temel işlemlerin mühendislik yaklaşımları hakkındaki beceriler kazanır |
3) Temel işlemler için kullanılan sistemler ve ekipmanlar hakkındaki önemli bilgileri öğrenir |
4) Temel işlemlerin uygulanması sırasında meydana gelen önemli kalite değişimlerini öğrenir |
5) Ürün kalitesinin korunabilmesi için alınabilecek önlemlerin bilir |
6) Son ürün kalitesi üzerine minimum işlemenin önemini ifade etmek ve minimum düzeyde işlenmiş gıda elde etmek için matematiksel yaklaşımları kullanır |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgiye sahip olur |
X | |||||
2 | Gıda mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki uygulamalarda karmaşık mühendislik problemleri saptar, tanımlar ve bilimsel yöntemlerle çözer |
X | |||||
3 | Gıda ürünleri ve üretim sistemleri ile ilgili bileşen veya proses tasarlama becerisi kazanır |
X | |||||
4 | Gıda mühendisliği ve teknolojisi uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern teknik araçları seçme ve kullanma; bu amaçla bilişim teknolojilerinden yararlanır |
X | |||||
5 | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili laboratuvar becerisi kazanma, deney tasarlayabilme, deney yapabilme, veri toplayabilme, sonuçları analiz etme ve yorumlayabilir |
X | |||||
6 | Gıda mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | |||||
7 | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili Türkçe sözlü ve yazılı şekilde iletişim kurabilme, rapor yazabilme, iletişim teknolojilerini kullanabilme ve literatürü izleyebilecek, iletişim kurabilecek ve yazabilecek düzeyde İngilizce bilme becerisi kazanır |
X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olma ve gıda mühendisliği alanında kendini sürekli geliştirerek yeniler |
X | |||||
9 | Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma ve meslek etiği bilincini kazanır |
X | |||||
10 | Proje tasarlama ve yönetme bilgilerini kullanarak, gıda mühendisliği uygulamalarına ilişkin yeni fikirler geliştirme ve gerçekleştirilmesi yönünde girişimde bulunur |
X | |||||
11 | Gıda güvenliği ve kalitesi ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler çerçevesinde tüketici sağlığı ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Psikrometrik grafikler ve gıda mühendisliğindeki uygulamaları | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Kurutma teknolojisine giriş ve kurutma sistemleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Problem Çözme |
3 | Kurutma Sistemlerinde kütle ve enerji denklikleri-Problem çözme | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Problem Çözme |
4 | Dondurarak dayandırma teknolojisine giriş ve dondurma sistemleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Donma ve çözünme sürelerinin tahmininde mühendislik yaklaşımları | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Problem Çözme |
6 | Seçilmiş katı ve sıvı gıdaların donma ve çözünme sürelerinin tahmini-Problem çözme | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Problem Çözme |
7 | Buharlaştırma teknolojilerine giriş ve buharlaştırma sistemleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders materyalindeki konuları okuma | Yazılı Sınav |
9 | Tekli ve çoklu etkiye sahip buharlaştırma sistemlerinde kütle ve enerji denkliği-Problem çözme | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Problem Çözme |
10 | Soğutma teknolojisine giriş ve soğutma sistemleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Soğutma sistemlerinde enerji denkliği-Problem çözme | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Problem Çözme |
12 | Gıda mühendisliğinde karıştırma ve homojenizasyon işlemleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Mekanik ayırma işlemlerine giriş ve mekanik ayırma sistemleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Gıda mühendisliğinde mekanik ayırma işlemlerinin uygulamaları | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Problem Çözme |
15 | Seçilmiş mekanik ayırma işlemlerinde mühendislik yaklaşımları-Problem çözme | Ders materyalindeki konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Problem Çözme |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyalindeki konuları okuma | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |