DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Bitki Islahına Giriş | TBP 210 | 4 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Tacettin YAĞBASANLAR | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Bitki ıslahı ilgili temel kavramları öğrenir |
||||||
Dersin İçeriği | Bu ders; bitki ıslahı kavramına girişi, kendine ve yabancı döllenen bitkilerde uygulanan ıslah metotlarını, heterosis ıslahını, mutasyon ıslahını, poliploidi ıslahını, tek tohum soy yöntemini, bitki ıslahında biyoteknolojik yöntemlerin kullanımını ve bitki ıslahçı hakları konularını içermektedir |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Kendine ve yabancı döllenen bitkilerin ıslahını kavrar |
2) Bitki ıslahının uygulama alanlarını öğrenir |
3) Tarla bitkilerinde melezleme tekniklerini bilir |
4) Bitki ıslahı ve genetiğinin prensiplerini kavrar |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. |
X | |||||
2 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
X | |||||
3 | Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
X | |||||
4 | Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
||||||
5 | Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
X | |||||
6 | İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
X | |||||
7 | Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
X | |||||
8 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
X | |||||
9 | Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
X | |||||
10 | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
||||||
11 | Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
||||||
13 | Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
||||||
14 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
||||||
15 | Meslek etiğine saygılı olma. |
X | |||||
16 | Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
||||||
17 | Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Bitki Islahı kavramına giriş | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
2 | Bitki Islahının klasik metodları kendine döllenen türlerde bitki ıslahı toptan seçme | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
3 | Bitki Islahının klasik metodları kendine döllenen türlerde bitki ıslahı melezleme ıslahı | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
4 | Bitki ıslahının klasik metodları kendine döllenen türlerde bitki ıslahı geri melezleme ve türlerarası melez | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
5 | itki Islahının klasik metodları / yabancı döllenen türlerde bitki ıslahı toptan seçme / tekrarlamalı seleksiyon | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
6 | Heterosis ıslahı | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
7 | Sentetik çeşit ıslahı | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav için hazırlık yapılması | Yazılı Sınav |
9 | Bitki Islahında poliploidi | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
10 | Bitki Islahında poliploidi | ers kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Yazılı Sınav |
11 | Tek tohum soy yöntemleri | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
12 | Bitki ıslahında biyoteknoloji doku kültü | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
13 | Bitki Islahında biyoteknoloji moleküler teknikler | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
14 | Hastalık ve zararlılara dayanıklılık ıslahı | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
15 | Bitki ıslahçı hakları | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık yapılması | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |