DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Tarla Bitkilerinde Ürün Fiz. | TBP 305 | 5 | 1 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Celaleddin BARUTÇULAR | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bitkinin temel yaşam süreçleri, çalışması, büyüme ve gelişmesi hakkında öğrenciye genel bilgi vermek |
|||
Dersin İçeriği | Bitkilerde başlıca metabolik süreçler, büyüme ve gelişme |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Tarla bitkilerinde çevre koşullarına bağlı olarak büyüme ve gelişme mekanizmalarının nasıl gerçekleştiğini anlar |
2) Tarla bitkilerinde büyüme ve gelişme süresince çevre koşullarına bağlı olarak enerji dönüşümü, kullanımı ve gıda üretimi ile ilgili temel fizyolojik süreçleri anlar |
3) Tarla bitkilerinde büyüme ve gelişme süresince çevre koşullarına bağlı olarak su alımı ve hareketi ile ilgili fizyolojik mekanizmaları kavrar |
4) Tarla bitkilerinde büyüme ve gelişme süresince çevre koşullarına bağlı olarak azot (ve diğer mineralller) alım ve kullanımı ile ilgili temel fizyolojik süreçleri anlar |
5) Tarla bitkilerinde büyüme ve gelişme süresince çevre koşullarına bağlı olarak asimilatların taşınması ve kullanımı ile ilgili temel fizyolojik süreçleri anlar |
6) Küresel iklim değişiminin tarla bitkileri üzerine olası etkilerini öğrenir |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. |
||||||
2 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
||||||
3 | Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
||||||
4 | Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
||||||
5 | Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
||||||
6 | İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
||||||
7 | Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
||||||
8 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
||||||
9 | Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
||||||
10 | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
||||||
11 | Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
||||||
13 | Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
||||||
14 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
||||||
15 | Meslek etiğine saygılı olma. |
||||||
16 | Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
||||||
17 | Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dormansi, tohumun yaşam süresi, çimlenme-çıkış fizyolojisi, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
2 | Kök büyümesi ve fonksiyonu, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
3 | Yaprakların oluşumu ve büyümesi, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
4 | Yaprak alanı özellikleri (yaprak alanı indeksi değişimi, ışık geçirme özellikleri) çevrenin etkisi, verimle ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
5 | Dallanma, kardeşlenme ve sap büyümesi, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi ve bu konu hakkında ödev verilecektir | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
6 | Dönüşüm, reprodüktif büyüme ve gelişme esasları, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
7 | Termal süre, vernalizasyon ve fotoperyodik tepki, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Yazılı Sınav |
9 | Meyve ve tohum büyümesi, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi | Sınav için hazırlık yapılması | Anlatım Tartışma |
10 | Meyve ve tohum büyümesi, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
11 | Meyve ve tohum büyümesinde kullanılan karbonhidratların kaynağı | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
12 | Meyve ve tohum büyümesinde kullanılan protein ve yağların kaynağı | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
13 | Tarla bitkilerinde yaprak ve popülasyon fotosentezi, bu yönden C3 ve C4 bitkileri arsındaki farklılıklar, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
14 | Tarla bitkilerinde solunum ve foto-solunum, çevrenin etkisi, verimle ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
15 | Küresel iklim değişimi ve tarla bitkileri | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Anlatım Deney / Laboratuvar |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık yapılması | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |