DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Sıcak İklim Tahılları | TBP 452 | 8 | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk TOKLU | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Tarla bitkileri içerisinde yer alan sıcak iklim tahılları yetiştirme ve ıslahı konularını öğrenir |
||||||
Dersin İçeriği | Sıcak iklim tahılları grubunda yer alan mısır, çeltik, darılar, kuşyemi gibi bitkilerin adaptasyonu, iklim istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahı, taksonomisi, ekonomik önemi |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Sıcak iklim tahılları ve bu grupta yer alan bitkileri öğrenir |
2) Mısır, çeltik, darılar ve kuş yeminin dünyada ve ülkemizdeki ekonomik ve beslenme açısından önemini kavrar |
3) Mısır, çeltik, darılar ve kuş yemi bitkilerinin bitkisel özellikleri, adaptasyon yetenekleri ve yetiştiriciliği konularını kavrar |
4) Mıısır, çeltik, darılar gibi sıcak iklim tahıllarının ıslah yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. |
X | |||||
2 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
X | |||||
3 | Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
X | |||||
4 | Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
X | |||||
5 | Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
X | |||||
6 | İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
X | |||||
7 | Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
X | |||||
8 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
X | |||||
9 | Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
||||||
10 | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
||||||
11 | Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
X | |||||
13 | Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
||||||
14 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
X | |||||
15 | Meslek etiğine saygılı olma. |
||||||
16 | Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
||||||
17 | Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Sıcak iklim tahıllarına giriş | Dersin tanıtımı, kullanılacak kaynaklar, işileme yöntemi | Anlatım Tartışma Gösteri |
2 | Mısırın tarihçesi, orijini, taksonomisi, bitkisel özellikleri | Konu anlatımı, tartışma, soru | Anlatım Tartışma Gösteri |
3 | Mısırın ekolojisi ve adaptasyonu, mısır çeşitleri | Konu anlatımı, tartışma, soru | Anlatım Tartışma Gösteri |
4 | Mısır yetiştiriciliğinde uygulanan kültürel işlemler | Konu anlatımı, tartışma, ödev | Anlatım Tartışma Gösteri |
5 | Çeltiğin adaptasyonu, bitkisel özellikleri, yetiştiriciliği | Konu anlatımı, tartışma, ödev | Anlatım Tartışma Gösteri |
6 | Çeltik tohumunun işlenmesi ve kalite faktörleri | Konu anlatımı, tartışma, soru | Anlatım Tartışma Gösteri |
7 | Darılar ve kuşyemi, adaptasyonu, bitkisel özellikleri, yetiştiriciliği ve önemi | Konu anlatımı, tartışma, soru | Anlatım Tartışma Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Yazılı Sınav |
9 | Mısır bitkisinin döllenme biyolojisi ve ıslahı | Derste yararlanılacak kaynaklar, yöntem ve tanıtım | Anlatım Tartışma Gösteri |
10 | Mısır ıslahında uygulanan yöntemler | Konu anlatımı, tartışma, soru | Anlatım Tartışma Gösteri |
11 | Mısırda saf hatların geliştirilmesi, heterosis ve melez çeşit geliştirme | Konu anlatımı, tartışma, soru | Anlatım Tartışma Gösteri |
12 | Mısırda hastalık ve zararlılara dayanıklılık ıslahı | Konu anlatımı, tartışma, ödev | Anlatım Tartışma Gösteri |
13 | Çeltik döllenme biyolojisi ve ıslahı | Konu anlatımı, tartışma, ödev | Anlatım Tartışma Gösteri |
14 | Çeltik ıslahında uygulanan metodlar | Konu anlatımı, tartışma, soru | Anlatım Tartışma Gösteri |
15 | Darılar ve kuşyemi döllenme biyolojisi ve ıslah yöntemleri | Konu anlatımı, tartışma, soru | Anlatım Tartışma Gösteri |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |