DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Endüstriyel Yağ Bitkileri | TBP 453 | 7 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Saliha KIRICI | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Genel olarak tarla bitkileri üretiminde kaliteli tohumluk kullanımının önemi, bazı tarla bitkilerinde tohumluk üretimi ve bu konuda özel tohumculuğunun yerini anlar. |
|||
Dersin İçeriği | Tarla bitkilerinde tohumculuğun önemi, çiçek ve tohum yapıları, tohumluk üretiminde çevre koşulları ve önemli tarla bitkilerinin tohumluk üretim teknikleri ve tohumluğun özellikleri ayrıntılı olarak ele alınmaktadır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Yağ bitkilerinin Türkiye ve dünyadaki önemini bilir |
2) Yağ bitkilerinin üretim teknikleri konusunda çiftçilere bilgiler aktarır |
3) Yağ bitkileri üretiminde karşılaşılan problemlere çözümler getirir |
4) Yağ bitkilerinde üretim artışı sağlayacak uygulamaları geliştirir |
5) Yağlı tohum sanayinin gelişmesine katkıda bulunur |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. |
||||||
2 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
||||||
3 | Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
||||||
4 | Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
||||||
5 | Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
||||||
6 | İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
||||||
7 | Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
||||||
8 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
||||||
9 | Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
||||||
10 | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
||||||
11 | Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
||||||
13 | Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
||||||
14 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
||||||
15 | Meslek etiğine saygılı olma. |
||||||
16 | Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
||||||
17 | Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Yağ Bitkilerine giriş; Dünyada ve Türkiyede yağ bitkileri üretimi | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
2 | Ayçiçeği, kullanım alanları, orijini,üretim ve ticareti | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
3 | Ayçiçeğinin taksonomisi, yabani ve kültür türleri | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
4 | Ayçiçeğinin adaptasyonu ve yetiştirme teknikleri; toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
5 | Ayçiçeği yetiştirme teknikleri; ekim, bakım ve hasat işlemleri | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
6 | Ayçiçeği ıslahı ve bu konu hakkında ödev verilecektir | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
7 | Soyanın adaptasyonu ve yetiştirme teknikleri | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav için hazırlık yapılması | Yazılı Sınav |
9 | Kolzanın yetiştirme teknikleri | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
10 | Kolzanın yetiştirme teknikleri | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
11 | Yerfıstığının yetiştirme teknikleri | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
12 | Yerfıstığının ıslahı | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
13 | Susamın yetiştirme teknikleri | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
14 | Susamın ıslahı | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
15 | Aspirin yetiştirme teknikleri ve ıslahı | Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması | Anlatım Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık yapılması | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |