DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Kırsal Kalkınma | TEP 339 | 5 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Necat ÖREN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğrencilere kırsal alanların ekonomik ve sosyo-kültürel özelliklerini, geri kalmışlık nedenlerini ve giderilmesi yönündeki girişimleri irdeleyebilecekleri, alternatif çözümler üretebilecekleri kuramsal bir altyapı ve analitik düşünebilme yetisi kazandırmak |
|||
Dersin İçeriği | Az gelişmişlik sorunu; Ekonomik büyüme ve kalkınma kavramları; Geleneksel büyüme ve kalkınma teorileri; Kalkınmanın ölçümü ve az gelişmiş ülkelerin başlıca özellikleri; Kırsal alan ve özellikleri; Kırsal kalkınmanın tanımı, önemi, amaç, ilke ve unsurları; Kırsal kalkınmada tarımın rolü, Kırsal kalkınma politikaları; Küreselleşme ve kırsal kalkınma |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Az gelişmişlik sorununu bilir ve tanımlar |
2) Geleneksel büyüme ve kalkınma teorilerini sayar ve açıklar |
3) Az gelişmiş ülke özelliklerini bilir ve kalkınma kriterlerini sayar |
4) Kırsal alan ayrımında kullanılan farklı yaklaşımları bilir ve kır-kent ayrımını yapar |
5) Kırsal alanların ve kır toplum yapısının karakteristik özelliklerini sayar ve açıklar |
6) Ekonomik, kırsal ve tarımsal kalkınma etkileşimini bilir ve açıklar |
7) Kırsal geri kalmışlığın nedenlerini açıklar ve giderilmesi yönündeki mevcut ve alternatif politikaları tartışır |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. |
||||||
2 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
||||||
3 | Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
||||||
4 | Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
||||||
5 | Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
||||||
6 | İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
||||||
7 | Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
||||||
8 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
||||||
9 | Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
||||||
10 | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
||||||
11 | Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
||||||
13 | Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
||||||
14 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
||||||
15 | Meslek etiğine saygılı olma. |
||||||
16 | Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
||||||
17 | Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Az gelişmişlik ve tanımlanması sorunu | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Ekonomik büyüme ve kalkınma kavramları | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Geleneksel büyüme ve kalkınma teorileri | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Gelişmişliğin ölçüm sorunu ve kriterleri | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Az gelişmiş ülkelerin özellikleri | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Kırsal alanların ayrımı ve tanımı sorunu: Dünyada ve Türkiye'de durum | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Kırsal alanların ayrımı ve tanımı sorunu: Dünyada ve Türkiye'de durum (Devam) | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Yazılı Sınav |
9 | Kırsal alan ve kır toplum yapısının özellikleri | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | Kırsal kalkınmanın tanımı, önemi ve amaçları | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Kırsal kalkınmanın ilke ve unsurları | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Kırsal kalkınmanın ilke ve unsurları (Devam) | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Kırsal kalkınmada tarımın rolü | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Kırsal kalkınma politikaları | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Kırsal kalkınmada yeni yaklaşımlar | Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve önerilen kaynakların tümü | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |