DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Kimya I | BBT 105 | 1 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Dilek ALAGÖZ | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Kimyasal kinetik, denge, sulu ortamdaki dengeler, asit ve bazların özellikleri, Tampon Çözeltiler, Asid baz indikatörleri, Nötralleşme tepkimeleri ve Titrasyonlar, Çözünme çökelme tepkimeleri, kimyasal termodinamik ve temel elektrokimya kavramlarının öğretilmesi yanında kimya bilgi ve kavramlarını kimyasal problemlerin çözümüne uygulayabilme becerisinin kazandırılması. Bu ders kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri üst sınıflardaki derslerinde kullanabilme becerisi kazandırma |
|||
Dersin İçeriği | Kimyasal Kinetik, Kimyasal Denge, Asitler-Bazlar, Sulu Ortamda Asit baz dengeleri, Çözünürlük Dengeleri, Termodinamik |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Kimyasal tepkimelerin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme |
2) Kimyasal tepkimelere yönelik problemleri çözebilme ve tek başına yada grup ile birlikte deneysel çalışma yapabilme becerisi kazanabilme |
3) Kimya dersinden kazandığı bilgileri kullanabilme ve deneysel sonuçlara yorum yapabilme becerisini kazanma |
4) Kimyanın günlük hayattaki uygulamalarını öğrenebilme |
5) Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni kimyasal olayları ve özelliklerini kavrayabilme |
6) Kimya bilgilerini, sonraki yıllarda alacağı derslerde teorik, uygulama ve laboratuarda doğru bir şekilde kullanabilme becerisi kazanma uygulayabilme |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeterli altyapıya sahip olur |
X | |||||
2 | Toprakların amaçlarına uygun kullanımlarının prensipleri hakkında temel bilgiler ile donanır |
X | |||||
3 | Ekolojik tarım prensiplerini, sürdürülebilir ve ekolojik tarım açısından kavrar |
X | |||||
4 | Ekonomik, çevresel ve sosyal boyutlarda sürdürülebilir bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur |
X | |||||
5 | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
X | |||||
6 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki süreçleri sürdürülebilir tarım prensipleri çerçevesinde analiz eder, gerçekçi kısıtlar altında planlar ve bunlar için yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi çalışmalarına öncülük eder |
X | |||||
7 | Bireysel ve takım çalışmalarında etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerisi taşır |
X | |||||
8 | Sorgular, araştırır, analitik düşünür ve proje üretir |
X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır |
X | |||||
10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur |
X | |||||
11 | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
X | |||||
12 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
X | |||||
13 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilinci taşır; Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır |
X | |||||
14 | Yürüteceği faaliyetlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Çözeltiler: Çözelti özellikleri, çözelti derişimleri | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Kimyasal kinetik: reaksiyon hız bağıntıları, reaksiyon hızına etki eden faktörler. | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
3 | Kimyasal Denge: Dengenin özellikleri, denge Sabiti, Le-Chatelier İlkesi | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
4 | Çözünürlük Çarpımı: Çökelme koşulları, kompleks iyonların bulunduğu dengeler | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
5 | Asitler-Bazlar: Asit-baz tanımları, kuvvetli asit-bazlar | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
6 | Asitler-Bazlar: Zayıf asit-bazlar, pH, pOH | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
7 | Asitler-Bazlar: Tampon çözelti, asit-baz titrasyonları | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Yazılı Sınav |
9 | Kimyasal termodinamik: Termodinamiğin birinci ve ikinci yasası, serbest enerjisi, | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
10 | Kimyasal termodinamik: DG, DS; mutlak Entropi | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
11 | Elektrokimya: Yükseltgenme-indirgenme tepkimeleri | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
12 | Elektrokimya: Elektrokimyasal piller ve elektroliz, Faraday yasaları | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
13 | Çekirdek Kimyası: Radyoaktivite, radyoaktif bozunma hızı | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
14 | Çekirdek Kimyası: Çekirdek Tepkimeleri, fisyon-füzyon | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |