DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Çayır Mera ve Yem Bitkileri | BBT 209 | 3 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Adem Emin ANLARSAL | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Yem bitkilerinin önemi, vejetatif ve generatif özellikleri ve teşhisi, adaptasyonu, ülkemiz için önemli olanlarının yetiştiriciliği ve çayır-mera ekosistemlerinin sürdürülebilir kullanım esaslarını öğretmek. |
||||||
Dersin İçeriği | 1. buğdaygil yem bitkilerini önemi, tanıtımı ve yetiştiriciliğine ilişkin konular 2. baklagil yem bitkilerini önemi, tanıtımı ve yetiştiriciliğne ilişkin konular 3. çayır- meraların rolü ve amenajmanına ilişkin konular |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Yem Bitkilerinin tarımsal üretimdeki yeri ve önemini bilir |
2) Yetiştirilecek yembitkisi türlerinin sınıflandırılması ve bitkisel özelliklerini bilir |
3) Yem Bitkilerinin yetiştirilmesi ve amenajmanınını bilir |
4) Çayır ve mera kavramlarını bili |
5) Çayır-meralarının sürdürülebilir kullanım esaslarını bilir |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeterli altyapıya sahip olur |
X | |||||
2 | Toprakların amaçlarına uygun kullanımlarının prensipleri hakkında temel bilgiler ile donanır |
X | |||||
3 | Ekolojik tarım prensiplerini, sürdürülebilir ve ekolojik tarım açısından kavrar |
X | |||||
4 | Ekonomik, çevresel ve sosyal boyutlarda sürdürülebilir bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur |
X | |||||
5 | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
X | |||||
6 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki süreçleri sürdürülebilir tarım prensipleri çerçevesinde analiz eder, gerçekçi kısıtlar altında planlar ve bunlar için yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi çalışmalarına öncülük eder |
X | |||||
7 | Bireysel ve takım çalışmalarında etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerisi taşır |
X | |||||
8 | Sorgular, araştırır, analitik düşünür ve proje üretir |
X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır |
X | |||||
10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur |
X | |||||
11 | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
X | |||||
12 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
X | |||||
13 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilinci taşır; Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır |
||||||
14 | Yürüteceği faaliyetlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Buğdaygil yembitkileri kültürünün önemi, tarihçesi | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
2 | Buğdaygil yembitkilerinin bitkisel özelliklerinin tanıtılması ve sınıflandırılması | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
3 | Buğdaygil yembitkilerinin yetiştirme tekniği | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
4 | Önemli serin iklim buğdaygil yembitkileri | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
5 | önemli sıcak mevsim buğdaygil yembitkileri | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
6 | Baklagil yembitkileri kültürünün önemi, tarihçesi | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
7 | Baklagil yembitkilerinin bitkisel özelliklerinin tanıtılması ve sınıflandırılması | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
8 | Baklagil yembitkilerinin İklim ve Toprak istekleri | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
9 | Baklagil yembitkilerinin İklim ve Toprak istekleri | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
10 | Yazılı sınav | Sınava hazırlanma | Yazılı Sınav |
11 | Doğal Kaynaklar İçersinde Çayır-Mera Ekosistemlerinin Yeri ve önemi | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
12 | Çayır ve Mera Ekosistemlerinim Yapı ve İşlevleri | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
13 | Çayır-Mera Ekosistemlerinin Hayvansal Üretimdeki ve Doğal Çevrenin Korunmasındaki Yeri ve Önemi | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
14 | Meraların sürdürülebilir kullanım esasları | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
15 | Çayırların sürdürülebilir kullanım esasları ve ot muhafaza teknikleri | Ön okuma | Anlatım Tartışma |
16-17 | Yıl sonu sınavı | Sınava hazırlanma | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |