DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Bitkilerde Üreme Biyolojisi | BBT 360 | 6 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Sinan ETİ | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bitkilerde generatif üremenin temel esasları, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu ile bunları etkileyen iç ve dış faktörlerin öğretilmesi |
|||
Dersin İçeriği | Bitkilerde generatif üremenin temel esasları, çiçek organlarının yapı ve fonksiyonları, eşeysel farklılıklar, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşum mekanizmaları, partenokarpi, apomiksis, kısırlık ve eşeysel uyuşmazlıklar, meyve tutumunu etkileyen faktörler, bahçe kurarken döllenme biyolojisi açısından dikkat edilmesi gereken hususlar |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Generatif üremenin temel esaslarını kavrar |
2) Bahçe Bitkilerinin çiçek yapıları ve cinsiyet dağılımı hakkında bilgi sahibi olur |
3) Tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşum mekanizmasını açıklayabilir |
4) Meyve tutumunu etkileyen iç ve dış faktörleri açıklayabilir |
5) Bahçe kurarken döllenme biyolojisi açısından dikkat edilecek hususları kavrar |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeterli altyapıya sahip olur |
X | |||||
2 | Toprakların amaçlarına uygun kullanımlarının prensipleri hakkında temel bilgiler ile donanır |
X | |||||
3 | Ekolojik tarım prensiplerini, sürdürülebilir ve ekolojik tarım açısından kavrar |
X | |||||
4 | Ekonomik, çevresel ve sosyal boyutlarda sürdürülebilir bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur |
X | |||||
5 | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
X | |||||
6 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki süreçleri sürdürülebilir tarım prensipleri çerçevesinde analiz eder, gerçekçi kısıtlar altında planlar ve bunlar için yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi çalışmalarına öncülük eder |
||||||
7 | Bireysel ve takım çalışmalarında etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerisi taşır |
||||||
8 | Sorgular, araştırır, analitik düşünür ve proje üretir |
||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır |
||||||
10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur |
X | |||||
11 | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
X | |||||
12 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
X | |||||
13 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilinci taşır; Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır |
X | |||||
14 | Yürüteceği faaliyetlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Vegetatif ve generatif üreme, çiçeğin morfolojik yapısı | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
2 | Çiçek organlarının anatomik yapısı | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
3 | çiçeklerde ve bitkilerde cinsiyet dağılımı (erselik çiçekler, eksik organlı çiçekler; monoklin, diklin, monoik, dioik kavramları) | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
4 | Çiçeklerde tozlanma (Kendine tozlanma, yabancı tozlanma, kendileme, melezleme) | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
5 | Tozlanma başarısı ve çim borusu büyümesini etkileyen faktörler. | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
6 | Çiçek tozu çim borusu gelişimi ve etkileyen faktörler | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
7 | Döllenme, embriyo, endosperm ve tohum oluşumu | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Yazılı Sınav |
9 | Tohum ve meyve oluşum mekanizması, gerçek ve yalancı meyve kavramları | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
10 | Bitkilerde kısırlık ve eşeysel uyuşmazlıklar | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
11 | Partenokarpi ve stenospermokarpi kavramları | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
12 | Apomiksis, ksenie ve metaksenie kavramları | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
13 | Bitkilerde çiçek ve meyve dökümleri(Döküm tipleri, nedenleri, zamanları) | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
14 | Meyve tutumunu etkileyen faktörler | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
15 | Bahçe kurarken döllenme biyolojisi açısından dikkat edilmesi gereken noktalar | Ders notundaki ilgili konular | Anlatım Performans Değerlendirmesi |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |