DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Türkiye Toprakları | BBT 462 | 8 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Suat ŞENOL | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Türkiye Topraklarının oluştuğu doğal ortam özellikleri, sınıflaması, önemli özellikleri ve ülke içerisindeki bulundukları yerleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
|||
Dersin İçeriği | Türkiyenin toprak oluşum faktörleri (Jeolojisi, jeomorfolojisi, iklimi, bitki örtüsü), Türkiye deki Entisoller, Vertisoller, İnceptisoller, Mollisoller, Aridisoller, Alfisoller, Ultisoller, Spodosoller, Histosoller, Türkiye topraklarının önemli sınırlayıcı faktörleri ve potansiyeli. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Türkiye nin toprak özellikleri üzerinde doğrudan etkisis olan doğal ortam faktörleri bilgisi. |
2) Türkiye topraklarının taksonomik sınıfları. |
3) Türkiye de yayılım alanına sahip toprak ordolarının her birinin genel özellikleri, yayılım alanları. |
4) Türkiye topraklarının kullanım potansiyelleri sahip olduğu tarımda kullanımını engelleyen özürleri |
5) Kaynak araştırması yapma, sunu hazırlamak ve sunmak |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeterli altyapıya sahip olur |
X | |||||
2 | Toprakların amaçlarına uygun kullanımlarının prensipleri hakkında temel bilgiler ile donanır |
X | |||||
3 | Ekolojik tarım prensiplerini, sürdürülebilir ve ekolojik tarım açısından kavrar |
X | |||||
4 | Ekonomik, çevresel ve sosyal boyutlarda sürdürülebilir bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur |
X | |||||
5 | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
||||||
6 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki süreçleri sürdürülebilir tarım prensipleri çerçevesinde analiz eder, gerçekçi kısıtlar altında planlar ve bunlar için yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi çalışmalarına öncülük eder |
||||||
7 | Bireysel ve takım çalışmalarında etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerisi taşır |
||||||
8 | Sorgular, araştırır, analitik düşünür ve proje üretir |
X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır |
||||||
10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur |
||||||
11 | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
||||||
12 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
13 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilinci taşır; Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır |
X | |||||
14 | Yürüteceği faaliyetlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin tanıtımı, özetle işlenecek konuların tanıtımı, ödev için konuların paylaşımı | Anlatım | Anlatım Grup Çalışması |
2 | Türkiyenin doğal ortam özellikleri (Jeolojisi-Jeomorfolojisi) | Grup çalışması | |
3 | Türkiyenin doğal ortam özellikleri (İklim ve Bitki örtüsü) | Grup çalışması | |
4 | Toprak Sınıoflaması | Grup çalışması | |
5 | Entisolller | Grup çalışması | |
6 | Vertisoller | Grup çalışması | |
7 | Inceptisoller | Grup çalışması | |
8 | Ara Sınav | Grup çalışması | |
9 | Alfisoller | Grup çalışması | |
10 | Mollisoller | Grup çalışması | |
11 | Spodosoller | Grup çalışması | |
12 | Ultisoller | Grup çalışması | |
13 | Histosol ve Andisoller | Grup çalışması | |
14 | Türkiye topraklarının potansiyeli ve kullanım sorunları | Grup çalışması | |
15 | Ara sınav | Yazılı sınav | Yazılı Sınav |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |