DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İnsan İlişkileri ve İletişim | ZMS 440 | 8 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Fatma BÜYÜKKATRAN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | İnsan ilişkileri ve iletişim konuları hakkında kuramsal bilgi sahibi olabilme, olumlu ve etkili insan ilişkileri kurma ve sürdürmeye katkı sağlayıcı etkili iletişim becerilerini kazanabilme. |
|||
Dersin İçeriği | İnsanlar arası iletişim (Evde, okulda, alışverişte, iş yerlerinde...), etkin konuşma ve dinlemede kullanılan yöntem ve teknikler, beden dili; hak ve sorumluluklar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) İnsan ilişkileri ve iletişimle ilgili kuramsal bilgileri kazanır. |
2) Etkin konuşma ve dinleme yöntemleri kullanır. |
3) Hak ve sorumlulukları örneklendirir. |
4) Beden dilinin kullanılması ile ilgili bilgileri uygular. |
5) Olumlu insan ilişkileri kurma türlerini tartışır. |
6) İletişimin önemini değerlendirir. |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeterli altyapıya sahip olur |
||||||
2 | Toprakların amaçlarına uygun kullanımlarının prensipleri hakkında temel bilgiler ile donanır |
||||||
3 | Ekolojik tarım prensiplerini, sürdürülebilir ve ekolojik tarım açısından kavrar |
||||||
4 | Ekonomik, çevresel ve sosyal boyutlarda sürdürülebilir bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur |
||||||
5 | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
||||||
6 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki süreçleri sürdürülebilir tarım prensipleri çerçevesinde analiz eder, gerçekçi kısıtlar altında planlar ve bunlar için yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi çalışmalarına öncülük eder |
||||||
7 | Bireysel ve takım çalışmalarında etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerisi taşır |
||||||
8 | Sorgular, araştırır, analitik düşünür ve proje üretir |
||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır |
||||||
10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur |
||||||
11 | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
||||||
12 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
13 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilinci taşır; Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır |
||||||
14 | Yürüteceği faaliyetlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Ders içeriğinin tanıtımı ve kaynaklar. | okuma | Anlatım |
2 | İletişim ve öğeleri | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
3 | Ailede iletişim | gözlem | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma |
4 | Ailede iletişim | gözlem | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma |
5 | Okulda iletişim | gözlem | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma |
6 | Okulda iletişim | gözlem | |
7 | Arasınav | sınava hazırlık | Ödev |
8 | Alışverişte iletişim | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma |
9 | Alışverişte iletişim | gözlem | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma |
10 | Etkin konuşma | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma |
11 | Etkin konuşma ile ilgili örnekler | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma |
12 | Etkin dinleme | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma |
13 | Beden dili ve kullanılması | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma |
14 | Hak ve sorumluluklar | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma |
15 | Final | sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
16-17 | Final | sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |