DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Botanik | BBT 123 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Halil ÇAKAN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Dünyanın biyosfer kısmında yer alan canlılar alemi içerisinde bitkileri tanıtmak. Bu bitkilerin iç ve dış yapılarını ve özelliklerini ortaya koymak. Aynı şekilde bitki organlarının yapı ve özelliklerini belirtmek. Canlılar alemi içerisinde sistematik açıdan bitkilerin kategorisini çizmek ve özellikle peyzaj mimarlığı bölümünde kullanılan veya kullanılabilecek bitkilerin kategori ve taksonlarını açıklamak amaçlanmaktadır. |
|||
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında düşünülen insan faaliyetlerin çevreye olası etkilerinin ortaya çıkmadan önce çevresel riskin belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınabilmesi için gerekli bilgi alt yapısının oluşturulması hedeflenmektedir. Risk değerlendirme uygulama, yönetim ve geliştirme kavramları ile ilgili öğrencilere gerekli kazanımların saglanması. Ulusal ve uluslararası sözleşmeler, doğa koruma alanında etkin olan gönüllü kuruluşların tanıtılması da bu dersin amacları içinde yer almaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında sahip olduğu ilgileri kullanır. |
2) Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun botaniksel yöntemler ve modelleme tekniklerini uygular. |
3) Kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları hakkında bilimsel bilgi altyapısına sahip olur |
4) Toprakların muhafaza edilmeleri, her türlü amaç dışı kullanımlara ve kirlenmeye karşı korunmaları için değerlendirme yapacak bilgiyisavunur |
5) Sahip olduğu botanik bilgisi ile ekolojik tarım prensiplerini, sürdürülebilir ve ekolojik tarım açısından kavrar |
6) toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onları sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirebilmeleri için gerçekçi kısıtlar altında uygular. |
7) Bitkilerin, her türlü topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlayacak beslenme programlarını hazırlayabilme yetisine sahip olur |
8) Tarımsal alanların bilimsel, ekonomik ve akılcı kullanımları kapsamında, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi çalışmalarını tasarlar |
9) Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizleri ve yorumu konusunda yetkinlik kazanır |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeterli altyapıya sahip olur |
X | |||||
2 | Toprakların amaçlarına uygun kullanımlarının prensipleri hakkında temel bilgiler ile donanır |
X | |||||
3 | Ekolojik tarım prensiplerini, sürdürülebilir ve ekolojik tarım açısından kavrar |
X | |||||
4 | Ekonomik, çevresel ve sosyal boyutlarda sürdürülebilir bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur |
X | |||||
5 | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
X | |||||
6 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki süreçleri sürdürülebilir tarım prensipleri çerçevesinde analiz eder, gerçekçi kısıtlar altında planlar ve bunlar için yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi çalışmalarına öncülük eder |
X | |||||
7 | Bireysel ve takım çalışmalarında etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerisi taşır |
X | |||||
8 | Sorgular, araştırır, analitik düşünür ve proje üretir |
X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır |
X | |||||
10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur |
X | |||||
11 | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
X | |||||
12 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
X | |||||
13 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilinci taşır; Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır |
X | |||||
14 | Yürüteceği faaliyetlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Botanik Biliminin sınıflandırılması | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Sitoloji-Hücre bilimi | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Anlatım Tartışma Gösteri |
3 | Hücre organelleri | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Tartışma Gösteri |
4 | Hücre bölünmesi-mitoz, amitoz, mayoz | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
5 | Histoloji-Doku bilimi | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
6 | Dokuların sınıflandırılması | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
7 | Meristem dokular | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
9 | vize sınavı | genel tekrar | Yazılı Sınav |
10 | Organografi-Organ bilimi. Büyüme organları (Vejetatif organlar); Kök, Gövde, yaprak | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
11 | Üreme Organları (generatif organlar): Çiçek, meyva, tohum | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
12 | Çiçeklede tozlaşma ve döllenme | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
13 | Meyve oluşumu ve meyve tipleri | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
14 | Bitkilerde üreme, Eşeyli ve Eşeysiz | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
15 | Bitki Sistematiği | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |