DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Toprak - Tarım ve Çevre İlişkileri | BBT 395 | 5 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ayfer ALKAN TORUN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Çevreyi kirleten unsurlar, kaynakları ve bunların insan ve hayvan sağlığı ile bitkiler üzerindeki olumsuz etkilerinin öğretilmesi, tarımın çevre kirlenmesine olan etkilerini öğretmektir. |
|||
Dersin İçeriği | Çevre ve kirlenme kavramları, çevreye ilişkin standartlar, çevresel sorunların nedenleri, çevreyi kirleten organik ve inorganik unsurlar, hava kirlenmesinin insan, hayvan ve bitkilere etkileri, su kirlenmesi ve bunun etkileri, toprak kirlenmesi ve buna karşı alınabilecek önlemler. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Çevreyi kirleten unsurlar ve bunlarla ilgili parametreleri öğretir |
2) Çevre kirlenmesinin tarım üzerindeki olumsuz etkilerini öğretir |
3) Tarımın çevre üzerindeki olumsuz etkilerini öğretir |
4) Çevre kirlenmesine karşı alınabilecek önlemleri öğretir |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeterli altyapıya sahip olur |
||||||
2 | Toprakların amaçlarına uygun kullanımlarının prensipleri hakkında temel bilgiler ile donanır |
||||||
3 | Ekolojik tarım prensiplerini, sürdürülebilir ve ekolojik tarım açısından kavrar |
||||||
4 | Ekonomik, çevresel ve sosyal boyutlarda sürdürülebilir bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur |
||||||
5 | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
||||||
6 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki süreçleri sürdürülebilir tarım prensipleri çerçevesinde analiz eder, gerçekçi kısıtlar altında planlar ve bunlar için yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi çalışmalarına öncülük eder |
||||||
7 | Bireysel ve takım çalışmalarında etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerisi taşır |
||||||
8 | Sorgular, araştırır, analitik düşünür ve proje üretir |
||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır |
||||||
10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur |
||||||
11 | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
||||||
12 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
13 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilinci taşır; Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır |
||||||
14 | Yürüteceği faaliyetlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Çevre ve kirlenme kavramları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Çevresel sorunların nedenleri, çevre etki değerlendirilmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Zararlı maddeler ve bunların etkileri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Doz-etki ilişkileri, riziko ve toksisite | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Çevre standartları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Ağır metaller ve çevredeki etkileri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap |
7 | Zararlı organik maddeler ve etkileri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
9 | Test ve monitör organizmaları olarak yüksek bitkiler | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak kitaplar | Yazılı Sınav |
11 | Akümülasyon indikatörü olarak bitkiler | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap |
12 | Zararların önlenmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap |
13 | Toprak kirlenmesi ve önlenmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap |
14 | Su kirlenmesi ve zararlı etkileri ve Hava kirlenmesi, zararlı etkileri ve önlenmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap |
15 | Hava kirlenmesinin arazide simptomlarla belirlenmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |