DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Mezuniyet Çalışması | MU 421 | 7 | 0 | 1 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kemal Yalçın GÜLÜT | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin teorik veya uygulamalı bir araştırma yaparak, bu çalışmayı bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde sunma bilgi ve becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Araştırma yöntemleri ve istatistik analizlerin kullanımı, çalışma konusunun belirlenmesi, dispozisyon oluşturma, edinilen bilgileri düzgün bir metin haline getirme, final raporu hazırlama ve sunma |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirebilecektir. |
2) Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyabilecektir. |
3) Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanabilecektir. |
4) Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilecektir. |
5) Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirebilecektir. |
6) Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunabilecektir. |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeterli altyapıya sahip olur |
X | |||||
2 | Toprakların amaçlarına uygun kullanımlarının prensipleri hakkında temel bilgiler ile donanır |
X | |||||
3 | Ekolojik tarım prensiplerini, sürdürülebilir ve ekolojik tarım açısından kavrar |
X | |||||
4 | Ekonomik, çevresel ve sosyal boyutlarda sürdürülebilir bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur |
X | |||||
5 | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
X | |||||
6 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki süreçleri sürdürülebilir tarım prensipleri çerçevesinde analiz eder, gerçekçi kısıtlar altında planlar ve bunlar için yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi çalışmalarına öncülük eder |
X | |||||
7 | Bireysel ve takım çalışmalarında etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerisi taşır |
X | |||||
8 | Sorgular, araştırır, analitik düşünür ve proje üretir |
X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır |
X | |||||
10 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur |
X | |||||
11 | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
||||||
12 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
13 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilinci taşır; Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır |
X | |||||
14 | Yürüteceği faaliyetlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Literatür taraması yapmak | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
2 | Danışmanca belirlenmiş olan konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Literatür taraması yapmak | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Bireysel Çalışma Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
3 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Literatür taraması yapmak | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
4 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Deneme materyali hazırlığı l | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
5 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Deneme materyali hazırlığı | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
6 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Denemenin yürütülmesi | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
7 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Denemenin yürütülmesi | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Performans Değerlendirmesi | |
9 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Denemenin yürütülmesi | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
10 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Denemenin yürütülmesi | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
11 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Denemenin yürütülmesi | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
12 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Denemenin yürütülmesi | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
13 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Denemenin yürütülmesi | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
14 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Denemenin yürütülmesi | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
15 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Deneme sonuçlarının rapor halinde yazılması | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |