DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Bilişim Teknolojileri | ILT 115 | 1 | 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Yoldaş ERDOĞAN | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı kavratmak ve uygulama kapasitesini yükseltmektir. |
||||||
Dersin İçeriği | Bilgisayar sistemleri, uygulama programları, işletim sistemleri ve bilgisayar donanımı anlatılmaktadır. Metin işleyici, tablolama ve sunum programlarının kullanımı işlenmektedir. Internet ayarları ve kullanımı, elektronik posta ve arama motoru kullanımı anlatılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, bilgisayar sistemlerini kavrar, bilgisayar sistemlerini ve uygulama programlarını kullanır. |
2) Microsoft işletim sisteminin çeşitli versiyonlarının kurulumunu yapar. |
3) İnternet Servisleri, E-posta kullanır. |
4) MS Office Bileşenleri; MS Word, MS Excel, MS Powerpoint, MS Access programlarını kavrar. |
5) Çeşitli sunum ve uygulama programlarını kavrar. |
6) İnternet temel kavram ve terimlerini kavrar. İnternet kullanabilmek için temel ağ ayarlarını yapar. |
7) FTP yapar ve Webde gezinir. Arama motorları ve e-posta kullanımını kavrar. İnternette detaylı arama-tarama yap |
8) Bilgisayarı ve işletim sistemlerini etkili şekilde kullanmayı kavrar. |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
||||||
2 | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
||||||
3 | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
||||||
4 | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
||||||
5 | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
||||||
6 | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
||||||
7 | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
||||||
8 | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
||||||
9 | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
||||||
10 | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
||||||
11 | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
||||||
12 | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
||||||
13 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
14 | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
||||||
15 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
||||||
16 | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
||||||
17 | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
||||||
18 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
||||||
19 | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
||||||
20 | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | İşletim sistemleri, dosya sistemi, dosya işlemleri, dizin sistemi, ağaç yapılı dizin sistemi, dizin işlemleri. Bilgisayar donanımının parçaları. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım |
2 | Kelime işlemci, denklem düzenleyici kullanarak formül içeren metin hazırlanması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım |
3 | Kelime işlemci, şekil içeren metin hazırlanması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Proje / Tasarım |
4 | Paint programı kullanılarak resim yapılması ve yapılan resmin nesne olarak metin içine eklenmesi. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Proje / Tasarım |
5 | Bilgisayar oyunları ve bazı bilgisayar oyunlarının yapısı ve tasarımı. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Proje / Tasarım |
6 | Çalışma sayfaları, Excel programı kullanılarak veri tablolarının hazırlanması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Proje / Tasarım |
7 | Çalışma sayfaları arasında bağlantı oluşturulması, Excel programı kullanılarak veri tabloları hazırlanması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Proje / Tasarım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Yazılı Sınav |
9 | Excel programı kullanılarak veri tabloları hazırlanması ve grafik oluşturulması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
10 | Excel programında kütüphane fonksiyonları kullanılarak rastgele veri tabloları hazırlanması ve grafik oluşturulması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Proje / Tasarım |
11 | Powerpoint programıyla sunum slayları hazırlanması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Proje / Tasarım |
12 | Powerpoint programında sunum slaylarına metin, veri, resim ve grafik nesneleri eklenmesi. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Proje / Tasarım |
13 | Powerpoint programı kullanılarak hazırlanan sunum slaylarının sesli sunumları. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Proje / Tasarım |
14 | Bilgisayar ağları ve internet. Mail sunucu, web sunucu, data sunucu, dosya transfer sunucu. İnternet bilgi servisleri. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Proje / Tasarım |
15 | Web sitesi, web sayfası ve html kodlama | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Proje / Tasarım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Problem Çözümleri | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |