DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Mesleki İngilizce II | ILT 232 | 4 | 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Figen YILMAZ | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Bu ders, bir yandan İletişim bilimleri öğrencilerinin İngilizce dilinin kullanım becerilerini , Avrupa Birliği, Dil Öğrenim Çerçevesi ölçütlerine göre alt-orta üzeyde (B1) geliştirmeyi amaçlarken, ileride seçecekleri potansiyel mesleklerine yönelik temel sözcük/terim/ yapı ve alan bilgisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
||||||
Dersin İçeriği | B1 düzeyindeki dil yapılarının (isim, sıfat ve zarf cümlecikleri) öğretimi ile birlikte, Gazetecilik, Fotoğrafçılık, İnternet , Radyo, TV ve Sinema alanları ile ilgili terim ve dil kullanım pratiklerinin kazandırılmasına yönelik okuma parçaları, özgün metinler, görseller ve video örnekleri kullanılması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğretilen dil yapılarını ve sözcükleri içeren metinleri anlar |
2) Öğretilen sözcük ve dil yapıları içerisinde kendisini ifade eder |
3) Haber metinleri, röpörtajlar gibi mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları anlar. |
4) Haber metinleri, röpörtajlar gibi mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları üretir. |
5) Öneride bulunma, plan yapma, açıklama yapma vb.gibi dil işlevlerini doğal iletişim ortamında kullanır |
6) Dil düzeyi çerçevesindeki video örneklerini ve diğer çeşitli görselleri izleyerek anlar. |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
||||||
2 | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
||||||
3 | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
||||||
4 | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
||||||
5 | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
||||||
6 | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
||||||
7 | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
||||||
8 | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
X | |||||
9 | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
X | |||||
10 | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
X | |||||
11 | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
||||||
12 | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
||||||
13 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
X | |||||
14 | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
||||||
15 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
X | |||||
16 | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
||||||
17 | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
||||||
18 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
||||||
19 | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
||||||
20 | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Derse Giriş. Öğrencilerin genel seviyesini belirlemeye yönelik sözlü quiz. | Yok | Anlatım |
2 | Derse Giriş Sınıf dil düzeyini ve öğrencilerin ilgi alanlarını belirleyici yoklama | Ödev: İnsan beyni ve bilgisayar kapasiteleri karşılştırması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
3 | Have got yapısı üzerine çok yönlü bir gazetecinin gereçleri | Ödev: Alıştırmalar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
4 | Bilgisayarlar ve internet konulu okuma parçası; Bilgisayar parçaları Yer edatları | Ödev: Alıştırmalar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
5 | Geçmiş Zaman Gazete muhabirliği (bir olayın raporlanması) | Ödev: Alıştırmalar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
6 | Telephoning; Tavsiye verme; TV muhabiri olarak bir röpörtaj alma | Ödev: Alıştırmalar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
7 | Zaman edatları; İzin verme ve rica etme; Gelecek ile ilgili planları aktarma; CV yazma | Ödev: Alıştırmalar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | |
9 | Okuma parçası; Bir kameranın arkası (İsim Cümleleri) | Homework | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
10 | Film türlerinin kıyaslanması; Film analizi yazma | Film endüstrisi ile ilgili internet araştırması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
11 | Öneride bulunma ve öneriye karşılık verme; Reklamlarda neler önerilir | En beğendiğin film ile ilgili film analizi yazma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
12 | Present Perfect Tense; Sosyal nedyanın etkileri üzerine okuma parçası | Örnek TV ve gazete reklamları | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
13 | Öneride bulunma ve öneriye karşılık verme; Reklamlarda neler önerilir | Ödev: Alıştırmalar (İletişimin tarihsel yolculuğu) | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
14 | Öğrenci skeçelerinin sahnelenmesi | Ödev: Alıştırmalar | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
15 | Değerlendirme | Ödev: Alıştırmalar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |