DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Kent Kimlik İletişim | AS 428 | 8 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Mekan/uzam/yer kavramlarını birbirleriyle ilişkisi ve farklılıkları temelinde tartışır. |
2) Kimliklerin inşasında mekansal organizasyonların rolünü analiz eder. |
3) Kimlikve mekan ilişkisini anlamların değiş-tokuşu bağlamında etkileşimsel bir süreç, bir iletişim süreci olarak değerlendirir. |
4) Yaşanılan yer ile kurulan ilişkiyi, makro düzeyde (kamusal alan)analiz eder. |
5) Yaşanılan yer ile kurulan ilişkiyi mikro düzeyde (özel alan)analiz eder. |
6) Bilişsel harita ve saklı coğrafya kavramlarını açıklayarak mekanla kurulan ilişkinin özgüllüklerini ortaya çıkarır. |
7) Mekansal algıyı farklılaştıran değişkenleri (sınıf, cinsiyet, etnisite, iktidar örüntüleri v.b.)analiz eder. |
8) Medyada mekanın temsil ediliş biçimlerini değerlendirir. |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
X | |||||
2 | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
X | |||||
3 | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
X | |||||
4 | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
X | |||||
5 | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
X | |||||
6 | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
X | |||||
7 | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
X | |||||
8 | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
X | |||||
9 | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
X | |||||
10 | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
X | |||||
11 | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
X | |||||
12 | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
X | |||||
13 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
X | |||||
14 | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
X | |||||
15 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
X | |||||
16 | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
X | |||||
17 | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
X | |||||
18 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
X | |||||
19 | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
X | |||||
20 | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Kent, köy, mekan kavramlarının içeriği | Dersin İçeriği | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası |
2 | Kenti Okumak, Modern Kentler | Okuma ve Alan Araştırması | Anlatım Tartışma |
3 | Bilişsel Haritalar, Saklı Coğrafyalar, Mimari Unsurlar, Şehir Mobilyaları, Patikalar | Sunum | Anlatım Tartışma Grup Çalışması |
4 | Toplumsal Cinsiyet ve Mekan | Sunum | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Coğrafya ve Aidiyet, Ulus Kimliği, Kolektif Hafıza ve Kolektif Amnesia | Sunum | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Başkentler ve Temsiliyet | Sunum | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Küreselleşen Dünyada Mekansal Aidiyet | Sunum | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Yazılı Sınav |
9 | Mekana Dair sözlü Tanıklıklar | Okuma ve Alan Araştırması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | İktidarın mekansal tezahürleri | Sunum | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Göç ve taşra | Sunum | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Merkezin kayması | Sunum | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Turistik mekanlar | Sunum | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Sanatlar ve Kent | Sunum | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Alternatif Mekanlar: sokaklar ve kafeler | Genel Değerlendirme | Anlatım Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |