DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Güzel Konuşma ve Diksiyon | AS 427 | 7 | 1 | 1 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Berin YOCA | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin Türkçe'yi güzel ve etkili biçimde konuşma becerisi kazanmalarını sağlamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Dersin içeriği Türkçe'nin doğru ve güzel kullanımı için verilecek diksiyon eğitiminden oluşmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Doğru ve etkili konuşmanın temel ilkelerini tanır. |
2) Diksiyon kavramını öğrenir ve buna uygun konuşma becerisi kazanır. |
3) Diyafram egzersizleri yaparak nefesini doğru kullanır. |
4) Sesini geliştirerek doğru şekilde kullanır. |
5) İş görüşmelerinde doğru ve etkili konuşma yapabilir. |
6) Topluluk önünde doğru ve etkili konuşma yapabilir. |
7) Kamera karşısında doğru ve etkili konuşma yapabilir. |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
X | |||||
2 | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
X | |||||
3 | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
X | |||||
4 | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
X | |||||
5 | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
X | |||||
6 | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
||||||
7 | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
X | |||||
8 | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
X | |||||
9 | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
X | |||||
10 | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
X | |||||
11 | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
X | |||||
12 | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
X | |||||
13 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
X | |||||
14 | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
X | |||||
15 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
||||||
16 | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
X | |||||
17 | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
X | |||||
18 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
X | |||||
19 | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
X | |||||
20 | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Ders tanıtımı | Okuma | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Doğru ve güzel konuşmanın temel ilkeleri | Okuma | Anlatım Soru-Cevap |
3 | Diksiyon nedir | Okuma | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
4 | Diyafram çalışmaları | Uygulama | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
5 | Sesin geliştirilmesi | Uygulama | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
6 | Vurgu ve tonlama | Uygulama | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
7 | Beden dili | Uygulama | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Okuma | Yazılı Sınav |
9 | Türkçe'de yazı ve konuşma için dil bilgisi I | Okuma-Uygulama | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
10 | Türkçe'de yazı ve konuşma için dil bilgisi II | Okuma-Uygulama | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
11 | Doğru ve etkili konuşma örnekleri | Okuma-Uygulama | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
12 | Öğrenci sunumları | Uygulama | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
13 | Öğrenci sunumları | Uygulama | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
14 | Öğrenci sunumları | Uygulama | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
15 | Genel değerlendirme | Uygulama | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Performans Değerlendirmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |