DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Mühendisler İçin Fizik | MMB 103 | 1 | 3 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Arif ÖZBEK | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri temel mühendislik fiziği konularında bilgi ile donatarak çeşitli fizik problemlerini çözebilme kabiliyetini kazandırmaktır. |
|||
Dersin İçeriği | bu derste birim sistemleri, hız, newton kanunları, iş ve kinetik enerji, momentum ve kronumu, akışkan özellikleri, sıcaklık ve ideal gaz, ısı akışı ve termodinamiğin 1. kanunu anlatılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Farklı birim sistemlerinde kullanılan uzunluk ve kütle dönüşümlerini açıklar |
2) Birbirinden bağımsız eksenlere göre cisimlerin hareketini tanımlar |
3) Açısal ve çizgisel kavramları ilişkilendirir |
4) Denge kavramını açıklar |
5) Bir boyutlu hareketi tanır |
6) İki ve üç boyutlu hareketi analiz eder |
7) Newton Kanunlarını gösterir |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
||||||
2 | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
||||||
3 | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
||||||
4 | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
||||||
5 | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
||||||
6 | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
||||||
7 | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
||||||
9 | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
||||||
10 | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
||||||
11 | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
||||||
12 | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Giriş | Ders notları | Anlatım |
2 | Bir boyutlu hareket | Ders notları | Anlatım |
3 | İki ve üç boyutlu hareket | Ders notları | Anlatım |
4 | Newton Kanunları | Ders notları | Anlatım |
5 | Newton Kanunlarının uygulamaları | Ders notları | Anlatım |
6 | İş ve kinetik enerji | Ders notları | Anlatım |
7 | Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu | Ders notları | Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notları | Yazılı Sınav |
9 | Momentum ve momentumun korunumu | Ders notları | Anlatım |
10 | Statik | Ders notları | Anlatım |
11 | Akışkanların özellikleri | Ders notları | Anlatım |
12 | Sıcaklık ve ideal gazlar | Ders notları | Anlatım |
13 | Sıcaklık ve ideal gazlar | Ders notları | Anlatım |
14 | Isı akışı | Ders notları | Anlatım |
15 | Termodinamiğin birinci kanunu | Ders notları | Anlatım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |