DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Türk Dili I | UTD 201 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Engin ÇETİN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğrenilen Bilgisayar Mühendisliği derslerini kullanarak bağımsız bir proje yapmak. |
|||
Dersin İçeriği | Öğrenciler eğitimi süresince öğrendiği bilgileri kullanarak bağımsız bir uygulama projesi yapar, raporlar ve sunar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Dilin birey ve toplum için önemini kavrar. |
2) Dilin toplum için önemini kavrar. |
3) Kültürün temel unsurlarını bilerek dille olan ilişkisini açıklar. |
4) Ana dili, ortak dil, konuşma dili, yazı dili, edebi dil, lehçe ve ağız gibi kavramları doğru kullanır. |
5) Dil mantığını, dünyadaki dillerin oluşum evresini açıklar. |
6) Türkçenin bu diller arasındaki yerini açıklar. |
7) Türkçenin tarihi gelişimini açıklar. |
8) Dil Devriminin Türkçenin tarihi gelişiminde nasıl bir işleve sahip olduğunu anlatır. |
9) Türkçenin ses yapısını ve bu yapının gerektirdiği ses olaylarını yazılı ve sözlü olarak doğru kullanır. |
10) Yazım kurallarına uyar. |
11) Yazışma kurallarını bilir ve örnekler sunar. |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
X | |||||
2 | İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar |
X | |||||
3 | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
X | |||||
4 | Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
X | |||||
5 | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
X | |||||
6 | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
X | |||||
7 | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
||||||
8 | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
X | |||||
9 | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
X | |||||
11 | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
X | |||||
12 | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
X | |||||
13 | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
X | |||||
14 | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
X | |||||
15 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
X | |||||
16 | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
X | |||||
17 | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
X | |||||
18 | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
X | |||||
19 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dilin tanımı, birey ve toplum için önemi | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Dil ile kültür ilişkisi | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Dilin Türleri | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Dillerin doğuşu ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | |
5 | Türkçenin gelişimi ve tarihi evreleri | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Türkiye Türkçesi | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Ses Bilgisi | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
9 | Ses Olayları | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | Ses Olayları | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Yazım Kuralları | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Yazım Kuralları | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Noktalama İşaretleri | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Yazışmalar | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Yarıyıl sonu sınavı | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farklı kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |